Webcam-urile ne vor masura reactia la reclame
O noua tehnologie ar putea sa profite de imaginile oferite de un webcam obisnuit pentru a-si da seama daca sunteti incantati de reclame.
Marketingul bazat pe activitatea desfasurata de utilizatori online nu mai este de foarte mult timp un instrument nou, se pare insa ca urmeaza un trend care se va modela si mai mult pe modul de exteriorizare. Pe fata unui om pot fi identificate micro expresii. Pe langa elemente evidente precum zambet sau incruntare, ceea ce simtiti vizavi de un anumit eveniment, situatie sau afirmatie poate fi interpretat pe baza respectivelor micro expresii pe care le afisati pe fata. Datorita faptului ca webcam-urile moderne din diversele dispozitive pe care le folosim zilnic online sunt capabile de inregistrare la o rezolutie din ce in ce mai mare, ramasese doar o problema de software ca mimca fetei sa fie interpretata cu precizie elvetiana. Tocmai s-a rezolvat si acest aspect.
Intitulata „tracking biometric”, aceasta tehnologie este deja folosita in Regatul Unit pentru a oferi diverselor companii responsabile de marketing un feedback mult mai precis vizavi de o noua campanie publicitara sau de o reclama pe care urmeaza sa o lanseze unui public mai larg. Momentan, metoda este folosita doar pe voluntari. In urma cu cateva zile, a fost descrisa in detaliu intr-o emisiune a celor de la BBC. In acest stadiu, sunt masurate bucuria, tristetea, plictisul, curiozitatea, surprinderea, frica si dezgustul.
Au mai existat astfel de tentative in trecut, dar s-a ajuns la concluzia ca un expert uman in domeniu este mai eficient in a interpreta micro expresii decat orice alt program software. Acum, cu mutarea partii de interpretare a rezultatelor intr-o ferma de servere, s-ar putea ca situatia sa se fi schimbat radical.