Vodafone si noua cartela Indygen, pentru tinerii care „o ard” pe net
Vodafone a lansat ieri un nou produs, Indygen – o cartela preplatita, construita cu intentia de a incorpora un nou tip de serviciu.
Din cate am dedus dupa navigarea pe site-ul Indygen.ro, dupa citirea numeroaselor documente pdf, incepand cu mirobolantul comunicat de presa, dupa vizionarea clipului de prezentare, proiectul Indygen a fost gandit ca un fel de retea sociala in telefonia prepay, cum a remarcat si Dan Dragomir. Ideea nu suna rau deloc, mai ales avand in vedere succesul Facebook si, evident, setea romanului pentru prietenii usoare si dat in spectacol. S-ar anunta un serviciu dragut si util, insa condamnat la un public de calitate indoielnica, dupa cum a fost demarat. Sa le luam pe rand…
Ce este, concret, Indygen?
Cum spuneam, este o cartela preplatita, achizitionabila cu un pret initial de 38 lei, iar creditul, din cate am inteles, se transforma in puncte, asa-numitele Indypoints. Un „indypoint” inseamna fie 3 MB de trafic pe net, fie un minut de convorbire catre alte reţele naţionale, fie un SMS catre un numar din alte retele nationale.
Partea utila este ca aceste puncte pot fi consumate in functie de nevoile fiecaruia – prin convorbire sau prin transmitere de SMS-uri sau prin navigare pe Internet. Asadar, nu exista un tip de consum prestabilit, impus, ceea ce nu e deloc rau. Pana la urma, mie, de exemplu, nu-mi place sa scriu SMS-uri, deci nu am de ce sa platesc pentru un serviciu pe care nu-l folosesc.
La consumarea creditului, cartela poate fi reincarcata, iar tarifele sunt urmatoare: 1 cent / MB de date si 5 centi / minut sau SMS.
Ideea de retea sociala reiese din faptul ca se vorbeste despre o comunitate („membership”), care include toti utilizatorii Indygen si in cadrul careia exista apeluri si SMS-uri nelimitate. De asemenea, navigarea pe platforma Indygen.ro este gratuita. Platforma a fost completata si cu o serie de filmulete, foarte interesante, realizate in colaborare cu Discovery, asadar aveti ce vedea navigand (la sectiunea Skillz). De asemenea, in schimbul acceptarii aplicatiei de facebook, puteti completa un test destul de antrenant, cu intrebari construite in jurul abilitatilor profesionale.
Exista si un sistem de castigare de puncte, prin implicarea in vanzarea de cartele Indygen sau alte activitati, dar nu am fost foarte atenta la partea asta. Oricum, sistemul este destul de greoi, comunicat incomplet, e nevoie de multe click-uri pentru a intelege despre ce este vorba. Bine, presupun ca, odata activata o astfel de cartela, inveti si afli lucrurile din mers, cam asa se intampla de obicei. Totusi, din afara, pare incalcit.
Exista si posibilitatea de a castiga niste bani, devenind dealer Indygen. Am vazut ca este vorba de un concurs prin care cauta tineri talentati la prezentare video – un fel de vlogger care sa genereze vanzarea cartelei. Bani pot fi castigati si rezolvand anumite teme de lucru, din sectiunea Idea Bounty. Aici probabil vom vedea teme in functie de necesitatile de PR ale companiei.
Indygen… si mai cum?
Noul serviciu este prezentat ca fiind independent, dar poate fi descoperita destul de usor legatura cu Vodafone, in documentele .pdf de la sectiunea „Legal„.
Despre publicul Indygen
Aici am avut cea mai mare dezamagire, de la tipul de promovare „de cartier”, ca stil si limbaj, pana la comunicatul de presa, scris la fel de „smecher” si… cu virgula intre subiect si predicat.
Interesanta este pozitionarea, pentru tinerii din Romania, pentru „acei tineri care cred ca Romania este un loc plin cu oportunitati”, dar se vorbeste aproape jumatate in… engleza. De altfel, Indygen cica vine de la „independent young generation”… foarte autohton, n-am ce zice. Uimitor cum de au folosit atatea cuvinte romanesti in clipul de prezentare. In plus, vocabularul, asa cum am spus, este de „cocalar”, pentru tineri sau „loneri” care „o ard” pe net, intr-o maniera „beton”, facand cate o activitate care ”rupe”. Ei sunt invitati sa cumpere „un SIM destept, plin cu Indypoints pe care le cheltui pe orice ai chef”.
E pacat de corporatia imensa care se afla in spatele proiectului, pacat de design, de idee si mai pacat este de parteneriatul cu Discovery si anumite ONG-uri si asociatii studentesti. Oricum, cred ca si ei sunt constienti de publicul pe care il abordeaza, pentru ca in pagina Angajam atrag atentia concurentilor sa se fereasca de „cuvinte interzise de CNA”, asadar se asteapta la asta.
Si inca ceva: se vorbeste despre acest serviciu destinat nu „in special”, ci „exclusiv” tinerilor. E ciudata aceasta exclusivitate, nu este mentionata nici o regula. Doar limbajul promovarii face selectia in mod natural, ba chiar, cu tot respectul, as restrange publicul tinta la tineri liceeni care au ratat Bacul.
Concluzia mea despre Indygen? O idee buna, realizata prost. Oricum, se atrage atentia ca totul e beta si ca totul se va schimba. Sa speram ca „totul” inseamna.. TOTUL.