Noi dovezi pentru insuccesul Microsoft Surface
Rapoarte legate de vanzari slabe pentru Microsoft Surface nu inceteaza sa apara, devenind evident ca este vorba de un insucces de piata.
Daca in urma cu cateva zile anuntam peste 50 de milioane de activari de dispozitive cu iOS si Android in saptamana Craciunului, se pare ca nu acelasi lucru se poate spune si despre Microsoft Surface. Brent Thill, analist la UBS, in urma unui studiu amanuntit legat de vanzarile tabletei Microsoft, a juns la concluzia ca doar un milion de astfel de tablete au ajuns la utilizatori. Problema cea mai mare nici macar nu este cifra efectiva, ci este perioada de trei luni avuta in vedere in acest studiu, cel de-al patrulea trimestrul din 2012.
Vanzarile de mai sus vin intr-o perioada in care Microsoft continua sa insiste sa comercializeze Surface-ul cu Windows RT doar in magazinele companiei din SUA. Practic, este vorba in total de 60 de magazine. Trecand peste acest handicap, nici faptul ca popularitatea iPad-ului nu a scazut in ultima perioada nu a ajutat.
Indiferent cat de optimist esti, un milion de tablete vandute in 3 luni de catre o companie care vroia sa detroneze iPad-ul este o cifra foarte mica. Pe langa acest aspect nu a reusit sa ciobeasca nici vanzarile celorlalte tablete cu Android de pe piata.
Urmatoarea si ultima sansa ca Microsoft sa-si duca tabletele in mainile unui numar cat mai mare de utilizatori poarta numele de Surface Pro. Daca tableta cu Windows 8, panou Full HD 1080 si procesor Core i5 va fi receptionata de public cum se cuvine, Balmer poate din nou sa zambeasca. Pentru a afla daca va fi sau nu asa, nu mai trebuie sa asteptam foarte mult. Programata pentru a fi lansata la sfarsitul acestei luni, Surface Pro-ul are inca un destin imprecis.