Microsoft Office 2013 si Office 365 – Care este diferenta?
Acum cateva zile a fost lansata noua versiune de Office 2013 si a fost prezentat si Office 365, ambele intr-un pachet nou si cu avantaje semnificative.
Am ezitat sa scriu din prima pentru ca pe langa preturi am vrut sa povestesc putin si despre avantajele fiecaruia, si de asemenea sa prezint si experienta de utilizare cu acesta. In primul rand trebui sa stim care sunt diferentele intre Office 2013 si office 365. Multi fac o confuzie majora, si pe buna dreptate, la capitolul asta Microsoft nu ne face treaba mai usoara, cel putin nu pana de curand. Initial pachetul Microsoft Office includea o licenta pentru un computer pentru Word, Excel, Outlook si Power Point care era valabila nelimitat pentru un PC de la momentul instalarii acesteia. De aici vine desigur si pretul mai ridicat care trebuia platit pentru aceasta. De cand a aparut varianta Microsoft Office 365, discutia se poarta putin altfel.
Preturi pentru Office 365 si Office 2013
Microsoft Office 2013 Home and Student Edition – 569 Lei (pret promotional emag, pretul initial era de 629 Lei)
- – Pachetul include Word, Excel, Power Point si OneNote.
- – Licenta se poate instala pe un singur PC si este valabila nelimitat.
- – Licenta functioneaza doar pe Windows 8, 7 si Mac OSX.
- – Licenta este valabila pentru utilizatori finali si nu pentru firme.
Microsoft Office 2013 Home and Business – 1099 Lei la acelasi retailer mentionat mai sus.
- – Pachetul include cele de mai sus + Outlook
- – Este valabila nelimitat pentru un singur PC si pentru firme
Microsoft Office 2013 Professional – 2199 Lei la acelasi retailer mentionat mai devreme
- – Pachetul include cele de mai sus +Outlook, Access si Publisher
- – Este valabila nelimitat pentru un singur PC si pentru firme
Microsoft Office 365 Home Premium – 399 Lei/an , desigur tot la emag.
- – Pachetul include Word, Excel, Power Point, Outlook, One Note, Publisher si Access
- – Licenta se poate instala pe 5 PC-uri Windows, Windows RT, Mac OSX
- – Utilizatorii primesc 20 GB stocare in cloud pe SkyDrive – Utilizatorii primesc 60 minute internationale Skype/luna
- – Licenta se poate dezinstala de pe oricare computer si instala pe altul.
- – Nu se poate folosi pentru firme
Pentru restul de produse din gama Office 365 puteti vedea tabelul si detaliile despre licentele de companie mai jos.
Descrierea de mai sus ar trebui sa faca ceva lumina in cazul acestui subiect. In primul rand pe termen scurt putem observa ca Office 365 este o investitie mai buna pentru noi. Pe termen lung insa pretul ar putea fi mai mare, si in functie de ce functii aveti nevoie poate fi mai rentabil sa treceti la licenta individuala de Office 2013. Alegerea este desigur a cumparatorului.
De ce MS Office si nu Google Docs sau OpenOffice?
Pe de alta parte am avut discutii cu mai multe persoane legate de motivele pentru care si-ar cumpara cineva o licenta de Office 365 sau Office 2013 si nu s-ar multumi cu o varianta de Open Office sau cu alternative de genul Google Docs. Am intrat in contradictoriu si asta se intampla tot timpul cand e vorba de doua opinii diferite. In primul rand conceptia noastra despre software este gresita, si functioneaza in felul urmator:
„De ce sa platesc pentru software cand il pot lua de pe torrenti?”
„De ce sa platesc pentru software cand am alternative gratuite?”
„Nu mai platesc pentru software, nu vreau sa il imbogatesc si mai mult pe Microsoft!”
Ultima este probabil o mica exagerare insa sunt sigur ca multi dintre noi am auzit-o, eu de mai multe ori asa ca nici nu are rost sa o discut. Legat de prima „solutie” nici nu mai intra in discutie ca este ilegal sa folositi, downloadati sau uploadati software cu licenta in acest mod, stim cu totii asta. Mai ramane solutia cu alternativele gratuite. Ei bine aceasta poate fi o solutie pentru cei care folosesc Word-ul doar si asta o data pe saptamana insa nu pentru toata lumea. Am sa enumar cel mai simplu cateva din aspectele in favoarea lui Office, iar daca considerati ca nu sunteti de acord, va invit sa folositi, in mod civilizat, sectiunea de comentarii.
– Office-ul este mai sigur decat o platforma online gratuita ca Google Docs, daca avem incredere in ea nu inseamna ca nu este sau poate fi accesata usor. Sper ca tineti minte ca Google va „citeste” mailurile pentru a „va afisa reclame relevante” chiar in pagina de gmail.
– Sunt multi utilizatori ca re folosesc platforma Office de foarte mult timp si sunt obisnuiti cu aceasta, le este de asemenea greu sa treaca la alta varianta chiar prin diferente mici de design ale programului. Toate aceste lucruri inseamna productivitate redusa.
– Cursuri se fac pentru Office (Word, Excel, Power Point) si nu pentru Google Docs, asadar cineva care nu are tangente prea mari cu computerul si urmeaza acest curs va folosi in mod automat Office-ul pentru ca asta a invata si ii este in mod sigur mai usor.
– Exista destule probleme de compatibilitate intre un document salvat in Open Office sau Google Docs si un document Office. Problemele sunt mai mici in Word insa cand vine vorba de Excel, si o simpla virgula sau o coloana ce nu s-a importat corect poate transforma un raport financiar intr-un calvar pentru toata compania aducand dupa sine timp si bani pierduti.
Mai exista si multe alte motive ce tin de preferintele personale insa nu vom intra in acele detalii. Stim ca exista si variante cu plata ale variantei de la Google Docs, insa aici nu isi mai are rost discutia noastra pentru ca intervine factorul monetar.
Office 365 vs Office 2013
Cum functioneaza?
Office 2013 – Cumperi licenta si o folosesti cat timp vrei fara sa platesti nimic in viitor dar exista o selectie destul de limitata a software-ului inclus. Vei avea nevoie de mai multe optiuni vei plati in plus.
Office 365 – Functioneaza pe baza de subscriptie si ai acces mai liber la mai multe componente si optiuni ale acestuia.
Ce aplicatii include?
Office 2013 – Cea mai mica versiune (Home and Student) include licente pentru Word, Power Point, Excel si OneNote. Pentru niste bani in plus veti obtine si Outlook, Acces sau Publisher in functie de versiunea achizitionata.
Office 365 – Pentru versiunea Home Premium aveti acces la toate aplicatiile de mai sus, chiar si Outlook Acces si Publisher.
Cum se instaleaza?
Office 2013 – Instalarea se face pe un singur PC, si nu pe 3 cum se intampla mai demult cu versiunile anterioare.
Office 365 – Instalarea se poate face pe 5 computere indiferent ca e vorba de Mac sau PC, si chiar si pe noile tablete cu Windows 8. Pe viitor speram sa fie incluse si alte dispozitive cu alte sisteme de operare in aceasta lista.
Care este pretul?
Office 2013 – Cea mai slaba versiune costa in jur de 570 Lei (Home and Student)
Office 365 – Home Premium e disponibila pentru 400 Lei/An si exista o optiune pentru studenti care este in jur de 300 Lei/4 Ani.
Argumentele pro si contra, din pacate nu sunt in masura sa le discut doar eu. Fiecare poate decide insa pentru el, ce varianta de licenta isi va achizitiona in functie de necesitatile sale.
Office 365 – Primele impresii
Am ajuns asadar la capitolul in care va voi descrie experienta de utilizare cu acesta, fiind de altfel cel pe care il folosesc acum. Instalarea a fost usoara, poate chiar prea usoara. Nu am avut de modificat nici o optiune, probabil as fi vrut sa imi selectez optiunile pentru instalare insa nu am putut. Installer-ul are doar optiunea de limba, in rest se instaleaza pachetul office in fundal. Apropo, nu cred ca am mentionat, insa noul Office 365 si Office 2013 nu mai vin cu un DVD. Cutia contine doar cheia de activare si un mic manual de instructiuni. Astfel in functie de cheia respectiva se downloadeaza si pachetul de office cumparat.
Meniul de setari este disponibil online. De aici putem vedea pe ce PC-uri a fost instalat, cand a fost instalat, cand expira licenta, si putem de asemenea dezactiva unul sau mai multe sisteme pentru a transfera suita. Din aceeasi pagina se poate downloada si aplicatia de SkyDrive precum si Skype, si se pot activa cele 60 de minute internationale. Magazinul de aplicatii este o optiune foarte interesanta ce permite conectivitatea foarte buna cu Outlook. Astfel direct din cadrul unui mail aveti mai multe optiuni de comunicare cu respectiva persoana, in functie de cata informatie are si ea disponibila pe profilele de Facebook, LinkedIn cu care se conecteaza.
Interfata de Word, la fel ca cea a celorlalte aplicatii este curata si seamana foarte mult cu interfata noului Windows 8. Chiar si panoul de setari este foarte similar. Outlook beneficiaza de multe optiuni insa cele mai interesante sunt cele din Excel, Word si Power Point, pe care sper sa le trec in revista intr-un timp cat mai scurt pentru a vi le prezenta intr-un articol viitor. Ce trebuie sa stim este ca integrarea dintre ele este mult mai buna, lucrul a mai multor persoane pe acelasi document se poate face foarte usor, Excel-ul a primit noi modalitati de lucru cu grupurile de coloane si linii, precum si functia flash-fill, o functie de completare inteligenta a campurilor in functie de primele doua sau 3 din lista.
Integrarea cu SkyDrive se face la nivel de baza pentru toate aplicatiile, asa dispunem de documentele pe care lucram de pe absolut orice dispozitiv, iar magazinul de aplicatii este in continua crestere, momentan fiind disponibile unelte foarte intuitive de lucru cu informatiile, de indexare sau chiar aplicatii de genul unui calculator. Cam atat pentru acum, vom reveni insa cu mai multe detalii despre noul Office.