Microsoft aduce argumente pentru caderea Outlook.com
In ultimele 48 de ore, mai multe servicii online Microsoft au fost afectate de o defectiune la o ferma de servere a gigantului.
Pentru ca Microsoft a vrut probabil sa demonstreze un anumit nivel de transperanta, in momentul in care au aflat cauza problemei au facut-o publica printr-un post pe unul din blogurile oficiale.
Totul a inceput cu un numar semnificativ de utilizatori de Outlook.com care pentru o perioada de 16 ore au experimentat intermitent probleme din ce in mai grave de accesare a casutei de posta electronica. Cauza se pare ca a fost un update de firmware care nu a mers cum ar fi trebuit. Pur si simplu, un upgrade aplicat simultan unui numar semnificativ de computere dintr-un data center a fost incununat de esec.
Din pacate, desi un esec software are repercusiuni minore din cauza backup-urilor redundante pe care le detine Microsoft si alti jucatori din Cloud, situatia a luat amploare in momentul in care s-a transformat intr-o problema de hardware. Mai multi utilizatori au inceput sa nu-si poata accesa conturile de SkyDrive, Hotmail si Outlook, deoarece problema cu update-ul a escaladat intr-o crestere semnificativa, nectrontrolata a temperaturii in respectivul datacenter. Pentru ca o astfel de problema cu temperaturi inalte atrage dupa ea alte sisteme de siguranta, utilizatorii obisnuiti au avut de suferit, neputand sa-si acceseze casuta de mail sau fisierele stocate in cloud.
Pentru ca dupa o astfel de dezvaluire bomba Microsoft nu putea decat sa promita ca ceva similar nu se va mai intampla niciodata, ramane sa vedem daca pe termen scurt gigantul din Redmond va pierde utilizatori. Nu de alta, dar la cati bani a bagat Microsoft in promovarea Outlook.com ar fi si pacat ca respectivul serviciu sa fie afectat pentru o perioada lunga de timp.