Jocurile de Facebook produc o avere in fiecare an
In cadrul GDC, compania Facebook a facut public un set de statistici reprezentative referitoare la popularitatea jocurilor pe reteaua sociala.
Game Developers Conference este de cele mai multe ori o conferinta dedica dezvoltatorilor de jocuri care profita de ocazie pentru a anunta ce urmeaza sa lanseze in urmatoare jumatate de an sau in urmatorul an. Interesant este faptul ca un oficial Facebook a iesit pe scena pentru a ne descrie in cifre cat de bine o duc jocurile online de pe Facebook si cati bani castiga dezvoltatorii unor astfel de jocuri.
La o privire simpla, se pare ca in fiecare luna 250 de milioane de utilizatori se joaca jocuri pe Facebook. Zilnic, aproximativ 20% dintre vizitatori sunt angajati in acest viciu al jocurilor online pe reteaua sociala. Desi majoritatea jocurilor sunt gratuite in aparenta, peste 100 de dezvoltatori au incasat in 2012 sume de peste 1 milion de dolari de la Facebook. In total, catre creatorii de jocuri, gigantul in socializare a virat 2 miliarde de dolari intr-un singur an.
Pentru ca nu putea fi trecuta cu vederea componenta online a intregii ecuatii, in cadrul aceluiasi eveniment au fost detaliate beneficiile integrarii conturilor de Facebook cu diverse jocuri de Android si iOS. Statistic, integrarea jocurilor si aplicaiilor cu conturi de Facebook este atat de prezenta, incat 55% din aplicatiile de iOS din Top 400 o folosesc.
Pentru ca prezenta unor reclame in aplicatiile mobile de Facebook a devenit din ce in ce mai evidenta, era inevitabil sa nu fie si profitabila. Creatorii retelei se pare ca au vazut un motiv de bucurie in adunarea unui numar de 263 milioane de clikuri pe scurtaturi catre aplicatii din App Store si Google Play doar in luna februarie. Ramane acum sa vedem daca din ce in ce mai multi dezvoltatori noi vor imbratisa astfel de jocuri online, in defavoarea mediilor clasice.