Iron Maiden învaţă o lecţie din pirateria online
În loc să finanţeze campanii anti-piraterie, cei de la Iron Maiden au preferat să facă mai multe concerte în ţările în care sunt cei mai pirataţi.
Iron Maiden reprezintă una dintre cele mai populare formaţii britanice de Heavy Metal în particular şi muzică rock în general. Cu o istorie care a început în 1975, fanii genului ştiu cu siguranţă că acest grup nu mai are nevoie de nici o prezenetare. Din acelaşi motiv, albumele Iron Maiden sunt şi unele dintre cele mai descărcate când vine vorba de piraterie online. Întâmplare face că, în opoziţie cu Metallica, de exemplu, care în anii ‘90 aproape de una singură a falimentat cu procese Napsterul, giganţii metalelor grele din Regatul Unit au adoptat altă atitudine.
După ce au apelat la serviciile unei companii de data mining cu numele de Musicmetric, membrii formaţiei au decis unde trebuie să meargă în concert. Respectiva companie se ocupă cu analiza prevalenţei unui artist pe reţele de socializare, site-uri de Torrent şi alte canale de răspândire a conţinutului piratat. Concluzia a fost simplă. După aproape 40 de ani de cântat, în America de Sud au cel mai mare număr de fani, motiv pentru care au realizat un turneu prin cele mai mari oraşe de pe respectivul continent.
Pentru a înţelege mai bine cât de bine a funcţionat acest sistem, gândiţi-vă că dintr-un singur concert desfăşurat în Sao Paolo, Brazilia, profitul a fost de 2,58 milioane de dolari, obţinuţi din bilete, tricouri şi alte produse cu logo-urile Iron Maiden. Între timp, au câştigat şi peste 5 milioane de fani în plus pe pagina de Facebook.
Cu toate că un sistem similar nu ar putea funcţiona în cazul unui artist tânăr care se chinuie să se afirme, cu siguranţă cei de la Iron Maiden trebuie lăudaţi pentru utilizarea mijloacelor tehnologice moderne în favoarea lor.