Cum s-au livrat mai multe dispozitive Windows Phone decat iPhone-uri
Intr-un material publicat pe blogul Microsoft, Frank X. Shaw mentioneaza un fapt care la prima vedere pare absurd: s-au livrat mai multe smartphone cu WP decat iPhone-uri. Pusa in context, afirmatia din titlu pare mai putin spectaculoasa decat ai fi tentat sa crezi ca este la prima vedere.
Intr-un post publicat zilele trecute de Vicepresedintele Microsoft, responsabil de Comunicatii in mediul Corporate, Frank X. Shaw a facut niste afirmatii care, in interval de cateva ore, au facut inconjurul lumii. Respectivele statistici se bazau pe cel mai recent studiu publicat de IDC.
Practic, totul a pornit de la ,,Windows Phone a atins o cota de piata de zece procente intr-un numar de tari si, in conformitate cu ultimul raport IDC, au fost livrate mai multe smartphone-uri cu WP decat BlackBerry in 26 de tari si mai multe decat iPhone-uri in 7.” Pentru ca intrebarile legate de cele sapte tari nu au intarziat sa apara, un oficial Microsoft nu a avut decat sa raspunda. Aparent, era vorba de Argentina, India, Polonia, Rusia, Africa de Sud, Ucraina si alte cateva tari dintr-un grup marcat nesemnificativ ca ,,restul Europei centrale si de est”.
Pentru ca respectiva performanta vizavi de vanzarile de iPhone a fost puternic scoasa din context, un reprezentant IDC a simtit nevoia sa detalieze si mai mult situatia. Acesta din urma a afirmat ca in Ucraina, Africa de Sud si ,,restul Europei centrale si de est”, performanta Windows Phone este departe de a fi un subiect de mandrie, cu o medie de 100.000 de dispozitive vandute in cel de-al patrulea trimestru din 2012. In plus, devansarea iPhone-ului in cele cateva piete ramase a avut loc, in egala masura, datorita succesului inregistrat de Nokia in acele tari de foarte multi ani si datorita faptului ca nu exista operatori care sa vanda iPhone-uri la preturi subventionate.
Cu alte cuvinte, desi suna bine in teorie, performanta inregistrata de Windows Phone nu este un motive de bucurie pentru Microsoft, intrucat rezultatele sunt mult mai insignifiante decat ai fi tentat sa crezi la prima vedere. Cel mai bun exemplu este situatia din America de Nord. Desi operatori puternici impreuna cu Nokia si Microsoft au investit puternic in reclama, doar 700.000 de terminale au fost vandute in trimestrul patru al anului trecut.