Black Friday continuă, iar magazinele introduc noi produse la reducere
Da, încă primesc mesaje de la prieteni despre anumite produse pe care să și le cumpere de Black Friday 2013, cu toate că apreciez că sunt de 3 ori mai puține ca anul trecut.
S-a terminat Black Friday?
Black Friday nu s-a încheiat, pentru unii ofertele se termină săptămâna viitoare, vineri, pe 29 noiembrie, atunci când începe în Statele Unite. Până acum nu am găsit prea multe produse cu adevărat interesante. Situația nu s-a schimbat, iar multe din cele care mi-au făcut cu ochiul sunt deja cu ”stoc epuizat”. Magazinele raportează vânzări fenomenale pentru aceste zile, unii ar fi fost în stare să spună că au vândut și rafturile. 🙂
Acum serios vorbind, există probleme așa cum au existat întotdeauna, unii s-au trezit cu mențiunea de livrare a produselor peste 10 zile sau mai mult, chiar dacă poate aveau nevoie mai repede de ele. Motivul cel mai simplu fiind ori o gestiune mai precară la capitolul livrări, faptul că curierii sunt poate ocupați cu livrarea altor zeci de mii, sau sute de mii de produse cum declară magazinele că au vândut, sau pur și simplu pe motivul că nu au avut în stoc acel produs. Acum trebuie să îl comande de la distribuitot sau din altă parte ca să îl livreze clientului, și dacă probabil îl vor găsi mai scump decât l-au vândut ei atunci există posibilitatea să nu îl mai livreze clientului final.
Online sau Offline?
Pe online fenomenul încă continuă. Site-urile sunt în picioare, nu mai au atât de multe produse la reducere, mai exact cele ieftine s-au cam epuizat. După raporte și comunicate de presă s-au căutat desigur telefoane mobile, tablete și televizoare, lucru ce demonstrează din nou importanța acestor produse, care, după părerea mea nu oferă o atât de mare utilitate nimănui. Afirmațiile ”poți să te uiți la YouTube” sau ”are ecranul mai mare” cred că au fost mai prezente decât niciodată în conversațiile între consumatori. Per total, din cât am observat fenomenul, site-urile s-au comportat exemplar, mai ales cele mai mici care au avut un timp de acces foarte redus și o modalitate destul de simplă de comandă a produselor. Am observat de asemenea că s-au putut achiziționa două sau mai multe produse de același fel, situația fiind diferită de la un magazin la altul. Mulți dintre comercianți au introdus de asemenea produse noi, care nu au fost în lista inițială, așadar dacă dispuneți de timp și aveți buget de cheltuit nu strică să mai aruncați o privire peste oferte. Știm cu toții că achiziția de bunuri este benefică din punct de vedere psihologic, cel puțin în momentul în care o faci. 🙂
În offline sincer nu am fost, însă din câte am observat cumpărătorii nu au mai fost atât de agresivi, cozile la casele de marcat au fost acceptabile, și nu s-au raportat probleme grave în desfășurarea evenimentelor în magazine. Nu au fost raportate nici incidente între consumatori, semn că ori clientul nu a fost atât de impresionat de reduceri și interesul legat de acest fenomen a mai scăzut. Per total din impresiile auzite organizarea a fost mai bună și aici.
Mici probleme…
Unii și-au încercat norocul și s-au fript, din păcate respectivul chiar a avea nevoie de acel produs. Mai exact este vorba de un obiectiv Nikon din seria ART. Pentru cei care nu știu acestea sunt destul de scumpe, iar prețul inițial era de peste 3000 lei. Prețul redus, 450 Lei. Nu văd nimic greșit aici, nu era 1 Leu, sau 0,00 lei, era în perioada de Black Friday anunțată de magazin, era totuși 100 de Euro ca valoare. Și el ca și mine probabil se gândea că are noroc odată la 10 ani, și acesta e momentul să profite de el. Sincer și eu l-aș fi pus în coș fără să mai stau pe gânduri. Magazinul însă vine cu aceeași replică clasică: ”a fost o eroare de sistem” iar imediat după aceea am înțeles că au modificat termenii livrări și au introdus și o clauză similară însă puerilă: ”Comanda va fi livrată dacă nu au existat erori de sistem”. Acum sincer în sistem există cineva care introduce prețurile, că doar reducerile alea nu se introduc singure nu? Și nici acel cineva nu consider că ar trebui pedepsit, pentru că probabil omul avea de introdus prețuri noi la sute sau mii de produse, și cel mai probabil după ce a venit aprobarea pentru acestea, pe ultima sută de metri.
Discuția se întinde destul de mult, și după cum spune și alt utilizator de facebook, magazinul a făcut o greșeală, și trebuia să profite de ea măcar pentru publicitate. Probabil ar fi prea deplasat să le cerem să fie corecți.
Concluzii
Sunt destul de sigur că aceasta nu este singura situație similară și dacă mai aveți alte exemple concrete le puteți lăsa în comentarii. Atenție, este permis un singur link per comentariu, și un limbaj mai mult decât civilizat. Injuriile sunt automat trimise în spam. În concluzie, râmân la aceeași idee ca și la început, și anume că Black Friday de la noi din țară mai are nevoie să se maturizeze. Să sperăm totuși că nu se va transforma chiar într-un circ, cum se întâmplă în Statele Unite, însă măcar anul ăsta am avut ocazia să văd unele produse cu un preț apropiat de cel de peste ocean. Chiar dacă îi invidiem pe americani la prețurile electronicelor și electrocasnicelor, și la ei există situații neplăcute.
Pe de altă parte recomand utilizatorilor să încerce și site-urile precum Amazon, Asos.com și altele, pe data de 29 noiembrie pentru că sunt sigur că vom găsi și acolo lucruri interesante. Aici trebuie să fiți atenți la check-out care sunt condițiile de livrare, însă din experiență pentru Germania, UK, Olanda și Franța, costul expediției este undeva la 20-30 euro pentru un colet mediu. Dacă sunt produse cu valoare mare, depinde de țară, însă vorbim de 200-300 euro minim, este posibil să fiți nevoiți să plătiți taxe vamale, care includ și TVA-ul. Așadar mare atenție și aici.