24 aug. 2013 | 14:39

Aplicatii in Google Play: Update major pentru dezvoltatori

ACTUALITATE
Aplicatii in Google Play: Update major pentru dezvoltatori

Programul de aplicatii in Google Play tocmai a primit un update major, constand intr-o serie de schimbari care ii vizeaza atat pe dezvoltatori, cat si pe utilizatori, implicit.

aplicatii in google play

Indiferent ca va aflati pe partea de dezvoltare sau doar de utilizare a sistemului de aplicatii in Google Play, ar fi bine sa va informati in legatura cu noul update publicat pentru Play Store Developer Content Policy.

Aceasta este cea mai mare schimbare aplicata programului de dezvoltare de aplicatii Google, dupa cum precizeaza si Androidpolice.com. Schimbarile vor intra in vigoare incepand cu data de 23 septembrie 2013, pentru aplicatiile deja publicate in Play Store, si imediat pentru aplicatiile noi.

Reclamele in sistemul de notificari sunt interzise

„Aplicatiile si reclamele lor nu trebuie sa afiseze publicitate prin sistemul de notificari al terminalului, doar daca notificarile au legatura cu o optiune agreata prin instalarea aplicatiei (de exemplu, o aplicatie de zbor care informeaza asupra ofertele speciale de calatorie sau o aplicatie de gaming care informeaza despre promotii ale jocului respectiv).”

Practic, formularea este mult mai clara si nu mai lasa loc de exploatari subiective. Cu aceasta modificare, aplicatii de tipul AirPush isi cam pierd utilitatea.

Politica de continut se aplica la numele dezvoltatorului si la website

De acum, verificarea este extinsa la dezvoltator si site, nu doar la continutul aplicatiei. Asta inseamna ca este luata in considerare nu doar aplicatia individuala, ci sunt analizate toate inscrierile facute de un anume dezvoltator sau sub un anume site.

Partea buna este ca dezvoltatorii care incearca sa imite, sa se recomande drept un alt dezvoltator sau o companie vor fi penalizati chiar si cu suspendarea dreptului de a publica in Play Store.

Partea mai putin frumoasa se refera la posibilitatea de a abuza de plangeri – o companie mare poate profita in mod excesiv de acest drept de reclamare, daca „suspecteaza” o violare de copyright. Asadar, atentie!

Continutul falsificat va fi aspru penalizat

„Produsele nu trebuie sa includa informatii false sau confuze la nivel de continut, titlu, icon, descriere sau screenshot-uri.” Acest punct este evident legat de cel anterior, privind politica numelui dezvoltatorului sau al website-ului.

Prin urmare, e clar: daca te pretinzi altcineva sau altceva decat esti, risti suspendarea aplicatiei sau chiar a contului de aplicatii in Google Play. Daca inainte te puteai baza pe o fraza mica de tip disclaimer introdusa in descrierea aplicatiei, acum mai bine iti iei gandul.

Dezvaluirea datelor de contact care nu sunt publice este strict interzisa

Este o precizare foarte logica, nu cred ca mai are nevoie de vreo explicatie.

Reclamele interstitiale, cu reguli mai severe

Este o modificare de care multi utilizatori vor fi incantati.

De acum, este obligatoriu ca reclamele interstitiale, care se afiseaza pe intregul ecran, sa vina insotite de un buton clar de inchidere, fara accesarea reclamei. Butonul trebuie sa fie evident si accesibil, ceea ce inseamna ca nu ne vor mai durea ochii cautand cu disperare un „x” mic, mic, pe care de cele mai multe ori apasam chiar alaturi. Suna foarte bine aceasta scutire de stresul publicitatii agresive, nu?

Medicamentele fara reteta si drogurile sunt interzise

Interdictia de „a comite ilegalitati prin intermediul aplicatiei” a fost completata cu o clarificare expresa – „precum vanzarea fara reteta a medicamentelor care in mod obisnuit au prescriptie”.

Aplicatiile de jocuri de noroc sunt deja interzise in Play Store

A fost adaugat faptul ca nu sunt acceptate in magazin online „jocuri care presupun o anumita abilitate si care ofera premii in bani sau de alta valoare”. Este evident ca Google vrea sa isi intareasca politica privitoare la jocurile de noroc, iar formularea „sau de alta valoare” poate fi intentionat ambigua, astfel incat compania sa isi rezerve dreptul de a exclude orice aplicatie dubioasa pe baza acestei precizari.

Sectiunea „System Interference”

Este vorba de o sectiune nou adaugata, care descrie tipuri de modificari si „comportamente” interzise in aplicatii. Iata-le pe cele mai importante:

– Nu trebuie inscrise aplicatii in Google Play care produc schimbari dispozitivului fara informarea si acordul utilizatorului, precum inlocuirea sau reordonarea aplicatiilor sau a setarilor in mod default. In plus, orice schimbare de asemenea anvergura trebuie sa fie reversibila.

– Aplicatiile nu trebuie sa instaleze shortcut-uri, semne de carte in browser sau iconuri in scop publicitar. Daca inainte acest lucru era permis cu acordul utilizatorului, acum aceste aspecte sunt limitate strict la continutul aplicatiei instalate si nu este permisa invadarea terminalului cu astfel de mesaje.

– Nu este permisa afisarea de reclame la nivelul sistemului de notificari, asa cum am precizat la inceputul articolului.

– Aplicatiile nu trebuie sa induca utilizatorul in eroare cu privire la stergerea sau dezactivarea altor aplicatii, decat daca este vorba de un serviciu de securitate al aplicatiei. Cam ambigua aceasta parte!

– Sunt interzise fraudari sau manipulari privind aplicatii in Google Play. Practic, e bine sa nu apelati la instalari frauduloase menite a creste ranking-ul aplicatiei. De asemenea, sunt interzise recomandarile de review-uri false sau platite.

– Sistemul de achizitii in-app a fost clarificat cu aceasta fraza: „Dezvoltatorii care ofera bunuri sau monede virtuale intr-un joc descarcat din Google Play trebuie sa foloseasca serviciul de taxare in-app al Google Play ca metoda de plata.” Daca va suna cunoscut, Facebook a facut ceva similar in trecut.

Cam acestea ar fi cele mai importante modificari. Cum vi se par? Sunt sigura ca multe aplicatii in Google Play au nevoie acum de interventie rapida, iar cele 30 de zile de gratie nu reprezinta chiar un termen confortabil. Totusi, punand in balanta alternativa, adica riscul de a pierde aplicatia din Play Store, cred ca multi dezvoltatori isi vor gasi timpul necesar adaptarii aplicatiei la noile reguli.