Will Wright, creatorul Sims si SimCity: totul pornit de la un Apple II…
Intr-o declaratie in cadrul GDC Panel – Forgotten Tales Remembered, Will Wright, a declarat ca totul a inceput de la un Apple II pe care si l-a achizitionat de foarte tanar si care l-a inspirat prin posibilitatile pe care le oferea la momentul respectiv. Printre primele jocuri de care isi aminteste, se numara Choplifter, Flight Simulator si Sundog.
Choplifter i-a atras atentia prin faptul ca puteai salva oameni, spre deosebire de multe alte jocuri in are scopul era sa ucizi. „Eram indragostit de actiunea jocului”, a afirmat Wright. Flight Simulator a fost o incantare, deoarece integra o lume de sine statatoare cu propriile reguli de functionare. Sundog l-a impresionat prin amplitudinea actiunii si, daca ar fi sa faca o comparatie, i-ar aminti de Grand Theft Auto.
Punctul de inspiratie maxima a venit insa sub forma jocului Pinball Construction Set. Acesta a fost jocul care i-a trezit bucuria de a construi mai ales atunci cand iti poti impartasi creatia cu alti oameni. Acelasi joc l-a inspirat prin interfata minimalista, care l-a convins sa-si faca propria interfata extrem de simpla si intuitiva in jocuri precum Sim City. Pinball Construction Set i-a trezit in minte ideea ca procesul creativ poate fi distractiv.