29 nov. 2012 | 10:00

Scroogled! – Microsoft ataca din noua Google printr-o campanie

ACTUALITATE
Scroogled! -  Microsoft ataca din noua Google printr-o campanie

Bing vs Google este o lupta care se contureaza deja de cativa ani si, cu toate ca motorul de cautare al celor de la Microsoft nu este perfect, castiga puncte importante la capitolul neutralitate.

Nov. 28, 2012: Bing is launching the “Don’t Get Scroogled” campaign to educate holiday shoppers about what it calls's "Google’s unfair pay-to-rank shopping practices."

Printr-o noua campanie anti-Google intitulata Scroogled, Microsoft incearca din nou sa argumenteze de ce este mai eficient si mai constructiv sa folositi Bing in defavoarea Google. Fata de alte situatii similare, noile argumente s-ar putea sa fie mai adevarate ca niciodata.

O politica introdusa recent de Google pentru Google Shopping merge pe sistemul celui care plateste mai mult. Astfel, daca doua firme vand servicii similare, printre rezultate va aparea mai sus firma care a platit mai mult pentru reclama la Google in loc sa ajunga mai sus cea care are un rating mai bun sau a avut mai multe click-uri de la utilizatori in ultima perioada. Dupa descrierea detaliata a situatiei actuale vis-a-vis de cumparaturi online prin intermediul serviciului Google Shopping, Scroogled.com atrage atentia asupra democratiei folosita pe bing.com la acelasi capitol. Diferenta cea mai importanta este si cea mai simpla, Bing nu sorteaza rezultate in functie de suma de bani primita de la un vanzator online.

Cu toate ca scenariul descris mai sus si exemplificat foarte frumos in clipul de mai jos, este perfect adevarat si ingrijorator, realitatea este ca romanii nu folosesc Google Shopping. Cu speranta ca nu se va aplica in curand acelasi principiu si la Google Search, cu aceasta campanie Bing s-ar putea sa fi dat lovitura.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele