HP „o da in bara” cu noul model de PC din seria Envy
Este incredibil modul prin care HP a reusit sa-si traga in jos brandul ENVY, utilizat pana de curand in cazul produselor high end ale gigantului.
Trecand peste istoria companiei si peste umorul legat de numele noului All-in-one, HP se mandreste cu un sistem mainstream intitulat HP Envy H8. In cazul in care ati ajuns pe internet in ultimii 10 ani va veti aduce aminte ca h8 este o abreviere pentru hate sau ura in limba engleza. Astfel, cu un efort minim, noul PC cu un pret de sub 700 dolari ajunge sa se intituleze Envy H8 – urasc Envy. Ca un scurt istoric, termenul Envy a fost folosit pentru prima oara in cadrul companiei Voodoo, achizitionata de HP in 2006, cu referire la un sistem ultraportabil intitulat Voodoo Envy 133
Primul care s-a sesizat este Raul Sood, angajat Microsoft si fostul fondator al companiei Voodoo. ,,Credeam ca le-am vazut pe toate si dupa aia am vazut desktopul HP Envy H8.. Ce mama masii baieii? Asta e nume de cod pentru – am renuntat?”
In alta ordine de idei, supararea lui Sood este perfect justificata. Pe langa asocierea nepotrivita de nume, in momentul in care asociezi Envy cu un sistem ieftin diluezi valoare brandului si pe termen lung ai mai mult de pierdut decat de castigat. Sony a facut ceva similar in urma cu cativa ani in momentul in care a inceput sa produca televizoare si notebook-uri ieftine cu linii de design similare cu cele folosite in produse scumpe. In secunda urmatoare au scazut vanzarile pentru produsele scumpe si amatorii de exclusivisme s-au orientat catre produsele altor companii.