Facebook se duce in jos – dezamageste finaciar actionarii
Indiferent cum o imbraci, suna trist sa auzi ca actiunile Facebook, dupa lansarea rezultatelor financiare pe ultimul trimestru fiscal, au scazut la cel mai mic pret de pana acum.
Pretul actiunilor Facebook figureaza pe site-ul departamentului de finante de la Yahoo! ca avand un minim istoric de 26,84. Desi trebuia cu ocazia raportarii sa-si impresioneze investitorii si sa atraga eventual unii noi, dezamagirea a fost cuvantul de ordine al ultimui raport fiscal.
In teorie lucrurile suna bine, pe primul trimestru al acestui an Facebook a avut incasari de 1,058 miliarde dolari, iar acum aceeasi cifra a crescut la 1,18 miliarde dolari. Totusi, in practica, sistemul financiar avea nevoie de mai mult pentru a imbratisa rezultatele Facebook cu optimism. In orice caz, daca ar mai fi existat o doza de optimism, aceea s-a evaporat in momentul in care s-a inregistrat o scadere a actiunilor de 10%.
Din reclama, sursa vitala de venit a Facebook, gigantul a inregistrat incasari de 992 milioane dolari, cu 28% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cum ziceam, in teorie lucrurile arata bine. Din pacate, scaderea semnificativa a ritmului cresterii companiei, in comparatie cu perioada dinainte de IPO e un criteriu negativ.
Nici Zynga nu a ajutat. In momentul in care Zynga s-a dus in jos, avand in vedere ca 12% din profitul Facebook vine de la compania de gaming social, si Facebook a cazut in secunda urmatoare.
In ceea ce priveste performanta generala a companiei, nu doar financiara, intre timp Facebook a ajung la 955 milioane de utilizatori activi, dintre care 552 de milioane sunt activi aproape zilnic. Aceeasi cifra era pe 31 martie egala cu 901 milioane de utilizatori – cu 33% mai mult fata de acum un an. Pe partea de utilizatori care nu rezista tentatiei si acceseaza zilnic site-ul de socializare, o cifra de 526 milioane in luna martie a acestui an era cu 42% mai mare decat in aceeasi perioada a anului trecut.
„Scopul nostru este sa ajutam fiecare om sa ramana conectat si fiecare produs pe care acestia il folosesc sa fie o exprienta de socializare grozava. Din acest motiv suntem atat de concentrati sa investim in prioritatile noastre legate de mobile, platforma si reclame sociale cu scopul de a ajuta oamenii sa impartaseasca aceste experiente cu prietenii.” Cu un astfel de ton optimist, Mark Zuckerberg a incheiat conferinta de anuntare a rezultatelor financiare pentru al doilea trimestru fiscal al anului in curs.