Creatorul Instagram isi cere scuze pentru scandalul creat
Dupa ce Facebook a facut clara tactica de monetizare a Instagram nu a durat mult si a facut public noul set de termeni si conditii de utilizare.
Lumea a inceput sa se retraga de pe Instagram in ultimele 24 de ore din cauza unor noi termeni de utilizare ai serviciului. Printre altele noul set de reguli venea cu urmatoarele paragrafe:
,,Pentru a ne ajuta sa oferim continut platit sau sponsorizat si promotii, esti de acord ca o afacere sau alta entitate ar putea sa ne plateasca pentru a-ti afisa numele de utilizator, ceva ce-ti place, fotografiile impreuna cu metadata asociat si/sau actiunile pe care le intreprinzi pe Facebook in conexiune cu continut sponsorizat sau promotii, fara nici un fel de compensare pentru tine.”
Cu toate ca scenariul descris mai sus este similar cu cel folosit de Facebook pentru a afisa pe Timeline-ul prietenilor ca ,,Lui Danut ii place Starbucks”, intregul set de reguli este redactat intr-un limbaj agresiv. Incercand sa calmeze spiritele Kevin Systrom, creatorul Instagram a declarat: ,,Ca sa fie clar, nu e intentia noastra sa va vindem fotografiile. Lucram la un nou limbaj in termeni si conditii pentru ca acest lucru sa fie clar”. Pe contul oficial de Twitter al serviciului a fost publicat textul ,,Am auzit ca update-urile la Termenii nostri de Utilizare ai Serviciului ridica foarte multe intrebari. Avea ceva de partajat pe acest subiect in curand.”
Ramane acum sa vedem daca Instagram are nivelul de inspiratie necesar pentru a iesi dintr-un scandal de proportii. Nu de alta, dar comunitatea facea Instagram, nu filtrele, iar comunitatea este o variabila foarte sensibila.