11 feb. 2012 | 12:20

Ce e Pinterest si de ce va continua sa fie un succes?

ACTUALITATE
Ce e Pinterest si de ce va continua sa fie un succes?

pinterest

Pinterest este o noua retea de socializare care incepe sa aiba un trafic din ce in ce mai mare.

Cu o varsta de doar 2 ani, Pinterest a reusit sa aduca pe site nu mai putin de 7 milioane de utilizatori unici doar in luna decembrie a anului trecut, o imbunatatire considerabila fata de 1,68 milioane in septembrie a aceluiasi an. comScore, o companie independenta de statistici online, a afirmat ca www.pinterest.com este website-ul care a ajuns cu cea mai mare viteza din toate timpurile la pragul de 10 milioane de utilizatori unici.

Un alt avantaj major al site-ului este ca aduce comerciantilor online mai multi vizitatori prin linkuri decat Google+, YouTube, Reddit si LinkedIn la un loc.

Totusi, la ce ajuta acest website si cu ce se deosebeste de restul retelelor de socializare disponibile acum? Lasand la o parte faptul ca momentan functioneaza pe baza de invitatie, caracteristica care ii confera un aer exclusivist, Pinterest functioneaza ca un perete de post-it-uri dintr-un bar pe care pot fi puse anunturi sau carti de vizita.

Partea atractiva e ca, pe langa modelul de stream foto abordat de creatori, tot continutul este indexat pe baza de taguri. Practic, daca sunteti in cautarea unor mancaruri exotice sau masini din anii ‘30, e suficient sa cautati respectivele lucruri si veti fi servit cu sute sau mii de rezultate incarcate de feedback, cu comentarii, like-uri sau ,,repinuri”. Pentru a pin-ui ceva pe respectivul website, e suficient sa va creati un buton in toolbar-ul favorit; daca vreti sa repinuiti ceva pe stream-ul personal de imagini, e suficient sa apasati pe butonul aferent acestei activitati. Daca ar fi sa-l calific, cred ca ar fi un ,,Un twitter pentru poze”.

O alta particularitate interesanta este personalizarea continutului afisat celor cu conturi de utilizator. Asfel, veti vedea aproape de fiecare data doar continut postat de cei cu interese comune cu ale voastre, intr-un caz ideal, sau, cel putin, cateva poze pe care Pinterest a considerat ca v-ar interesa pe baza continutului postat de voi.

Eu zic ca e o directie interesanta intr-un amalgam de retele sociale si este extrem de atractiv faptul ca reuseste sa fie un concept original si aproape util.