Nvidia GF100, un nou început

, 04 Feb, 19:46

Nvidia nu a fost pusă cu botul pe labe și nici nu se grăbește să se declare învingătoare pe noul front DirectX11. Au așteptat în umbră, au analizat planul de atac al adversarilor și acum sunt pregătiți de contra-ofensivă.

GF100 este numele viitorului GPU Nvidia, bazat pe noua arhitectură Fermi, care va aduce ”performanță fără egal și o calitate a imaginii de-ți taie respirația”.

Transprency Multisampling AA (TMAA) 16xQ Vechiul StandardNVIDIA GF100 Transprency Multisampling AA (TMAA) 32xAA Noul Standard

Compania își susține afirmațiile de mai sus prin înghesuirea a trei miliarde de tranzistori în GPU, adoptarea GDDR5-ului și suport pentru DX11. Dacă cele de mai sus nu reprezintă o noutate, PolyMorph Engine-ul și Anti-Aliasing-ul 32xCSAA (Coverage Sampling Antialiasing) cu siguranță vă vor stârni curiozitatea.

Tessellation

tesselation_offtesselation_on

PolyMorph Engine este catalogat drept standardul Gold pentru tessellation. iar GF100 va avea integrată prima magistrală scalabilă pentru geometrie și până la 16 engine-uri dedicate discretizării (tessellation) pe un singur GPU.

Displacement mapping este o altă funcție importantă, ce va aduce un plus de realism. Până în prezent, rezultatul impactului dintre un corp și o suprafață (urma unui glonț pe un perete) era marcat cu ajutorul unor texturi (decals) fără a fi modificată geometria suprafeței. Sus-numitul va permite ca pe lângă decals să fie modificată ”fizic” suprafața, rezultatul fiind apariția unor adâncituri. Interesant ar fi dacă am putea face găuri prin pereți sau garduri cu arme ușoare (cum ar fi peek-ul printr-un efect balistic custom-made?).

NVIDIA GF100 interactive Ray Tracing OptiX Technology

Pe lângă PhysX și efecte cinematice ce vor rula mai rapid datorită noii arhitecturi și DirectCompte-ului de care sunt fascinați cei de la Nvidia, GF100 va aduce suport pentru Ray Tracing interactiv pe plăcile video destinate publicului larg.

Nu este specificată o dată exactă de când plăcile video cu GF100 vor fi disponibile, dar credem că în scurt timp vom reîncepe asaltul magazinelor IT. Între timp ”… it’s ok to drool”.

Ți-a plăcut acest articol?
Informează-te și ține-i la curent și pe prietenii tăi.
Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!

Comentarii

era clar ca Nvidia nu si-o va lua pe coaja, doar joaca e la ei acasa, i-au lasat pe cei de la ati sa se bucure putin.

hai odata cu displace-ul si cu real time renderingu’ nvidia, sa nu mai zic de raytracing.

apropo de gaurile in pereti si geometria suprafetelor, isi mai aminteste cineva red faction 1? ce an era ala? 😀

hehe, eu imi amintesc si mia placut mult red faction 1. 😀

Comments are closed.

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te acum la newsletter și primești cele mai noi: Articole, Review-uri, Tutoriale și Prețuri direct pe adresa ta de E-mail