Wizz Air, în centrul unui nou scandal. Ce au pățit pasagerii pe aeroportul Otopeni

de: Ștefan R. Apostol
23 09. 2021

În această dimineață pe Aeroportul Internațional „Henry Coandă”, peste 30 de pasageri au avut marea surpriză de a nu mai putea pleca. Zborul, care trebuia asigurat de compania low-cost Wizz Air, pleca spre Valencia. După ore de stat la coadă, și după schimbarea condiiților de check-in, un număr de 30 de pasageri au rămas la sol fără nicio explicație din partea companiei.

Compania Wizz Air în mijlocul unui scandal la Otopeni

Din motive inexplicabile, în această dimineață 30 de pasageri ce aveau bilete pentru cursa Wizz Air spre Valencia, Spania, nu au mai putut urca la bordul aeronavei. Conform declarațiilor pasagerilor, după ce au stat câteva ore bune la coadă și fără să afle de schimbările condițiilor de check-in, compania a decis să închidă porțile de acces spre îmbarcare.

Cozile s-au format ca urmare a deciziei companiei Wizz Air de a modifica procedurile de check-in, anulând opțiunea călătorilor de a face asta online. Modificările au fost făcute încă din luna iunie a acestui an, ca urmare a situației generate de pandemie.

Ore în șir la cozile de check-in

Mulți dintre pasagerii rămași în Aeroportul Henry Coandă – Otopeni spun că au ajuns dimineața, la ora 3 unde au stat la cozile formate pentru check-in până la ora 7, și cu toate astea nu au mai fost îmbarcați.

„Am stat în aeroport de la ora 3 și am așteptat la check-in până la ora 7.00, asigurându-ne că nu se închide zborul. Am ajuns la poarta de îmbarcare și autobuzul era prezent acolo.

Striga lumea din autobuz să mă lase să intru, dar șoferul a plecat. Am rămas efectiv în fața porții”, a declarat un pasgager.

Cei rămași nu au primit nicio explicație din partea companiei Wizz Air, singurul lucru care li s-a transmis fiind asigurarea gratuită a reprogramării pentru următoarea cursă către Valencia de peste două zile. Cursa programată pentru această dimineață, conform informațiilor, ar fi decolat oricum, cu o oră întârziere, tocmai datorită întârzierilor de la porțile de îmbarcare.

Noile politici ale companiei prevăd realizarea procedurilor de check-in în aeroport și prezentarea obligatorie a certificatului verde covid, conform reglementărilor europene în vigoare. Până la ora la care scriem acest material, niciun reprezentant Wizz Air nu a dat vreo explicație referitor la situația creată în această dimineață. În același timp compania nu a publicat pe site niciun fel de comunicat în care să explice decizia de a nu mai lua la bordul cursei București-Valencia cei 30 de pasageri.