Webcam LIVE de pe litoralul românesc! Ideea de a promova turismul și tot ceea ce reprezintă, nu este o idee de ieri de azi. De când a fost inventat acest mod de relaxare au existat diferite modalități prin care majoritatea statelor și-au promovat cele mai bune zone de turism. Nici România nu a făcut rabat de la acest desiderat, încă din anii de tristă amintire. Astăzi, când ne aflăm într-o economie de piață, cu atât mai mult promovarea turismului este importantă. Așa au apărut diferitele platforme de promovare a locațiilor turistice de la noi. Printre acestea și un sistem de Webcam LIVE de pe litoralul românesc. Așa vezi câți turiști sunt pe plajă, de fapt.
De când există lumea, cel puțin cea civilizată, așa cum o știm, reclama, indiferent cum a fost ea percepută, a atras clienți. În ceea ce privește acest segment, extrem de important, mai ales pentru țările care se bazează pe turism, reclama a reprezentat baza.
Marketingul societal a apărut în anii 1970, iar reclama în turism, face parte integrantă din acest sistem de promovare. În acei ani organizațiile au început să recunoască locul lor în societate și responsabilitatea față de cetățeni, sau cel puțin aparența acestora.
Această schimbare este demonstrată, de exemplu, de companiile mari de turiss, și nu numai din acele vremuri. În acest deceniu au apărut mediile de comunicare cu care suntem familiarizați astăzi.
Atunci a apărut primul telefon mobil portabil, în 1973. A avut loc declinul marketingului tradițional prin intermediul unor vehicule precum presa scrisă.
Tot atunci au început să apară și relcamele de promovare, la nivel global, a resorturilor din mai toată lumea. Ulterior, odată cu dezvoltarea explozivă a televiziunii, reclamele din turism au acaparat ore întregi de transmisie.
Este, din păcate, și perioada în care industrializarea masivă avea loc, iar comunisumul cu față umană își făcea apariția.
Cu toate astea, Nicole Ceaușescu, știind ce potențial are România, mai ales pe litoral, investește masiv în stațiunile de aici.
Construiește, pe rând, hoteluri și spații de cazare în toate stațiunile de pe litoralul românesc. Ulterior au fost promovate la târgurile de profil, dar numai în țările din blocul comunist.
După evenimentele din Decembrie 1989, începe o descentralizare extremă a tuturor spațiilor de pe litoral, cel puțin. Apar investitorii străini, companii HoReCa de renume internațonal, și se investesc sume imense în infrastructura de aici.
Cea mai dezvoltată stațiune, Mamaia, atrage investiții majore în primii ani de după Revoluție, asta însemnând, de fapt, și o nouă strategie de marketing și promovare. Nici celelalte stațiuni nu rămân pe dinafară, dar investițiile sunt făcute doar acolo unde existau interese financiare importante.
Ministrul Turismului post-decembrist, încearcă prin diferite mijloace și contracte cu companii de PR să promoveze litoralul românesc și serviciile oferite. Din păcate, ceea ce se promova cu ceea ce se regăsea pe litoral, ca de altfel și astăzi, aveau mari discrepanțe.
Cu toate dezavantajele și sincopele, litoralul românesc a atras în toți acești ani extrem de mulți turiști, fie români, fie străini.
În cazul turiștilor veniți de afară, principalul motiv erau prețurile mici, în comparație cu stațiunile de renume din occident. Cu toate astea, serviciile de aici nu erau, întotdeauna, pe măsura, sau comparativ cu cele de afară.
Dar, în timp, au apărut și alte forme de promovare directă, sau indirectă, a litoralului nostru, precum platforma webcamromania.ro. Dezvoltatorii platformei spun că au realizat acest sistem „din dorința de a promova România prin imagini live din toate colțurile țării.”
Prin intermediul acestei platforme online, cu ajutorul camerelor de luat vederi, cel interesat poate vedea câți turiști sunt pe plajele de la Marea Neagră, de exemplu. Sau pot vedea ce se întâmplă în stațiunile montane.
Platforma este simplu de utilizat, intuitivă și cu linkuri de Webcam LIVE de pe litoralul românesc, și nu numai, 24 de ore din 24.
Așa că, dacă ești curios să vezi ce se întâmplă pe litoral, sau în stațiunile montane, accesează platforma.