Vestea majoră de pe piața auto din România. Ce se întâmplă cu Dacia și Ford
Dacia Sandero și Ford Puma sunt două dintre cele mai bine vândute mașini din Europa, iar acestea sunt fabricate și în fabricile din România. Potrivit specialiștilor, cei doi producători au gestionat foarte bine criza microcipurilor și s-au axat pe producția modelelor apreciate de clienți.
Dacia și Ford, cele mai vândute mașini
În România, înmatriculările de autovehicule au crescut în luna mai cu aproape 15%. Țara noastră a depășit pragul de 10.000 de autoturisme noi înmatriculate în această lună, principalul motiv fiind programul Rabla.
Totalul pieței de vehicule noi, aici luând în calcul vehiculele comerciale și alte vehicule, a fost de 14,792 de autoturisme, cu 14,20% mai mult față de anul precedent, potrivit datelor oferite de DRPCIV.
În ultima luna, Dacia a raportat 2.990 de autoturisme înmatriculate, fiind pe primul loc în top, urmată de Toyota, cu 962 de unități, Ford, cu 823 de unități și Skoda, cu 703 unități.
Cele mai bine vândute modele noi de la Dacia, în luna mai, au fost: Dacia Logan, 1250 unități, Dacia Duster, 502 unități, Dacia Sandero, 436 unități, Dacia Spring, 426 unități, și Ford Puma, 341 unități, astfel că, potrivit datelor analizate de Profit.ro.
Ford Puma, unul dintre cele mai bine vândute autoturisme
Pe lângă Dacia, Ford Puma se bucură de un avans considerabil în topul mașinilor noi înmatriculate în Europa, anul acesta. Dacă anul trecut se afla pe locul 20, anul acesta urcat până pe locul 5. Vânzătorii spun că este cel mai apreciat model de la Ford.
„Există mulți cumpărători care nu mai vor să blocheze 30-40-50 de mii într-o mașină, în condițiile în care viteza de deplasare în orașe a scăzut extrem de mult”, a spus Costin Giurgea, realizator Superspeed.
De asemenea, specialiștii din domeniu sunt de părere ca uzinele Ford și Dacia din România nu au fost atât de afectate de criza cablajelor și a semiconductorilor din Ucraina. Modelele fabricate în țara noastră folosesc mai puține microcipuri, iar companiile și-au îndreptat atenția spre modelele care le aduc cel mai mare profit.
„Când ai un pumn de piese, alegi către ce maşini le vei distribui. S-au văzut în situaţia de a produce şi mai puţine din maşinile care oricum nu se vindeau ca să prioritizeze maşinile care aveau cu adevărat cerere la public”, a precizat Adrian Sandu, Asociația Constructorilor de Automobile din România.
În primele patru luni ale acestui an, au fost înmatriculate cu 5% mai multe modele Dacia Sandero decât anul precedent.