Vestea de ultim moment dată de Carrefour România. Mesaj clar pentru români
Unul din marii comercianți europeni, gigantul francez Carrefour se confruntă cu mari probleme. În mare, spun oficialii, problemele sunt datorită ratei mari a inflației. Inflația este în creștere, atât în Europa, cât și pe plan local, în România. Așa se face că în aceste zile a venit vestea de ultim moment dată de Carrefour România. Mesaj este unul cât se de clar pentru români.
Determinat de criză, retailerul a înghețat prețurile pentru a combate inflația
În luna august a acestui an, gigantul francez prelua modelul altor mari retaileri de pe piața europeană. Era momentul în care Carrefour anunța că va îngheța prețurile la cel puțin 100 de produse de uz zilnic. Decizie era luată de companie doar în Franța.
Prin acest demers retailerul se alătura altor companii care se străduiesc să îi ajute pe consumatori să facă față inflației în creștere. Aceste măsuri veneau ca urmare a presiunilor exercitate pentru ca întreprinderile să facă mai mult pentru a limita creșterea prețurilor. Carrefour nu a recurs la demersul de îngheța prețurile în România.
Românii primesc vestea de ultim moment dată de Carrefour România
Cu toate că rata inflației este galopantă, retailerul francez dă vestea de ultim moment pe piața locală. Conform datelor financiare, retailerul francez a reușit să-și mențină trendul de creștere în acest an, cu toate cele 379 de magazine în toate formatele sale.
Conform unui comunicat emis de companie, în 2022 s-au înregistrat „creșteri puternice ale traficului de clienți în cel de-al treilea trimestru în toată rețeaua națională și în toate formatele noastre, ceea ce ne dă încrederea să continuăm în această direcție.”, spune Régis Moratin, CFO Carrefour România.
Cu toate aceste date pozitive, CEO-ul companiei recunoaște că au existat provocări și probleme, ca urmare a ratei mari a inflației din România anului 2022:
„În cel de-al treilea trimestru al acestui an, am continuat să ne confruntăm cu o inflație ajunsă la cote istorice în România, care a afectat atât modelul nostru de business ca retailer, cât și puterea de cumpărare a clienților noștri.
Astfel, ne-am menținut eforturile de a le oferi clienților noștri soluții pentru cumpărături accesibile, bazate pe economii, cu o varietate extinsă de produse marcă proprie, promoții, preluând totodată asupra noastră o parte din efectele inflației, pentru a păstra în permanență prețuri avantajoase la raft.”, mai spune Régis Moratin, conform Profit.ro.
Deși problemele persistă, Carrefour este optimist în ceea ce privește cifra de afaceri și profitul care va fi înregistrat la finalul acestui an. Rămâne să urmărim care va fi randamentul companiei pe plan local, dar și pe plan european. Din păcate, aici lucrurile nu stau chiar atât de bine.