Veste pentru bucureșteni! Ce se întâmplă în autobuzele STB pe timpul verii
Transportul în comun în era COVID-19 este una dintre principalele provocări privind măsurile de prevenire a răspândirii virusului. Călătorii STB pot ajunge la destinație cu grijă și mai ales cu mască, dar fără aer din interior, ci doar din exterior.
Vehiculele STB SA folosesc instalaţiile de climatizare fără să recircule aerul din interior, susţine societatea
La începutul lunii mai a acestui an, pe când încă ne familiarizam cu termenul de ”coronavirus”, Primăria Capitalei anunța că le recomandă bucureștenilor să poarte măști medicale sau confecționate din material de bumbac, să-și protejeze și ochii, cu ochelari.
De asemenea, accesul în mijloacele STB se anunța limitat, călătorii putând ocupa doar numărul de scaune din autobuze, troleibuze, tramvaie, precum și un rând în picioare, respectând distanța regulamentară de 1,5 metri și vor urca doar prin față, în timp ce coborârea se va face pe celelalte uși.
În planul conceput de companie intră și o măsură privind aerul condiționat. În perioada stării de alertă, STB nu va folosi funcția de recirculare a aerului din interior, ci doar introducerea de aer din exterior.
Dintre cele aproape 1.000 de autobuze Mercedes Citaro, 500 au echipamente de aer condiţionat, iar pentru alte 150 de autobuze, prin eforturile STB SA şi ale Primăriei Capitalei, au fost montate instalaţii de climatizare. Prin acelaşi proiect de modernizare a vehiculelor STB SA, alte 100 de troleibuze au fost echipate cu instalaţii de aer condiţionat. În acelaşi timp, numărul autobuzelor dotate cu aer condiţionat a crescut şi ca urmare a achiziţiei de către Primăria Capitalei a celor 400 de autobuze Otokar, care au astfel de sisteme, menționează Societatea de Transport.
„Sistemul de climatizare din autobuze și troleibuze este setat să pornească automat la temperaturi de peste 22 de grade, fără a fi necesară intervenția conducătorului auto. Totuşi, din cauza programării la inspecţii tehnice periodice, revizii, reparaţii şi pentru alte activităţi impuse de reglementările actuale, nu toate autovehiculele care sunt programate să iasă în traseu sunt dotate cu instalaţii de climatizare. Iar cele fără aer condiţionat sunt distribuite echilibrat pe linii şi circulă intercalat cu cele cu aer condiţionat”, se arată în documentul citat.