Veste de ultim moment de la pompă. Cât costă motorina și benzina
Veste de ultim moment de la pompă pentru șoferii din România. Cât costă motorina și benzina, în contextul în care, în ultimul timp, carburanții s-au scumpit. Toate detaliile interesante pentru toți românii, în articolul de mai jos.
Vești proaste de la pompă. Cât a ajuns să coste motorina și benzina
Noi scumpiri mici, dar dese, au avut loc în ultimele zile în benzinăriile din România. Astfel, doar o singură stație din București, cea a companiei din Azerbaidjan, Socar de pe bulevardul Basarabia, mai comercializa luni dimineața motorina cu un preț mai mic de 8 lei pe litru, în urma scumpirilor zilnice efectuate de distribuitorii de carburanți în ultimul timp.
Liderul pieței carburanților, OMV Petrom, spre exemplu, a scumpit luni carburanții cu 2 bani/l, după ce sâmbătă efectuase o mișcare asemănătoare, după cea mai mare de joi, când crescuse prețul benzinei cu 4 bani/l, iar pe cel al motorinei cu 8 bani/l, scrie profit.ro.
Cât costă carburanții la Petrom
Dacă benzina standard se putea cumpăra de către șoferi vineri, după aplicarea reducerii de 50 de bani/l, în stațiile Petrom din București cu 6,58-6,65 lei/l, iar în cele OMV cu 6,70-6,73 lei/l, motorina standard costa 8,01-8,04 lei/litrul, respectiv 8,09-8,12 lei/litrul.
De asemenea, rușii de la Lukoil au majorat la rândul lor, prețul carburanților cu 2 bani/l, prețul acestora ajungând la stațiile companiei din București la 6,57-6,62 lei/l, respectiv 8,00-8,03 lei/l.
Țițeiul Brent, la cel mai înalt nivel din ultima lună
De asemenea, luni dimineață, țițeiul Brent, de referință pe piața europeană, se comercializa la o cotație de aproape 98 dolari/baril, cel mai înalt nivel înregistrat în ultimele 30 de zile.
În plus, săptămâna trecută, OPEC+ a decis o scădere substanțială a producției de petrol, în ciuda presiunilor din partea SUA. De asemenea, în mai puțin de 2 luni, va intra în vigoare embargoul impus importului maritim de țiței rusesc.
Până când mai avem voie să importăm țiței din Rusia
Companiile din România mai pot importa țiței din Rusia doar până pe 5 decembrie 2022, iar motorină până pe 5 februarie 2023. Companiile din țara noastră și-au majorat în prima jumătate a anului de 2,5 ori cantitatea de motorină importată pe cale maritimă, prin OIl Terminal, și cu 35% pe cea de petrol, în prima jumătate a acestui an, foarte posibil o mare parte din acestea fiind de proveniență din Rusia, în contextul în care sancțiunile impuse de UE intră în vigoare în totalitate de-abia începând cu luna decembrie a lui 2022. Nu în ultimul rând, ministrul Energiei, Virgil Popescu, a spus concret că România importă încă motorină de la Vladimir Putin.
„Jumătate din cantitatea de motorină se importă. Luăm și din Rusia, atâta timp cât ne este permis. Atât Rompetrol, cât și Petrom, cât și SOCAR, iau de pe toate piețele cât este permis, că nu va mai fi permis, se vor orienta”, spunea Virgil Popescu.