Veste bună pentru aceşti şoferi din România. Scapă de plată rovinietei, ce trebuie să facă
Rovinieta a adus multe supărări șoferilor de la apariția ei. Au fost cazuri în care șoferii au primit zeci de amenzi într-o lună după ce au uitat să își cumpere rovinietă. Acum, este veste bună pentru aceşti şoferi din România, care scapă de plată rovinietei. Ce trebuie să facă.
O anumită categorie de șoferi va putea circula fără rivinietă. Despre cine este vorba
O anumită categorie de șoferi ar putea fi scutiți de la plata rovinietei. Astfel, deputatul PSD, Nicolae Georgescu, a făcut un anunț important prin intermediul rețelelor sociale.
Conform reprezentantului PSD, un proiect de lege a fost depus la Senat, iar acesta prevede ca autobuzele deținute și folosite de o societate care prestează servicii publice locale pe raza administrativ-teritorială a unei singure localități să nu mai plătească rovinietă.
Cum funcționează totul în prezent
„Transportul public local are un puternic caracter social ce se reflectă prin faptul că autoritățile locale impun operatorului, care prestează efectiv activitatea de transport, nivelul tarifelor de călătorie, care trebuie să fie unul suportabil pentru cetățeni. Odată cu impunerea tarifelor, autoritățile publice locale se obligă să achite operatorului o compensație al cărei cuantum trebuie să acopere cheltuielile legate de prestarea serviciului.
Însă, în lipsa corelării legislative în ceea ce privește exceptarea de la obligația de plată a rovinietei pentru cele două tipuri de transport public local, transportul efectuat pe raza administrativ-teritorială a localităților membre ale asociației de dezvoltare intercomunitară este tratat discriminatoriu, tratament ce generează costuri în sarcina U.A.T.-urilor care au înțeles să se asocieze și pe care, în lipsa asocierii, nu le-ar fi avut”, a scris deputatul Nicolae Georgescu pe rețeaua socială.
Cine va fi scutit de rovinietă, conform proiectului de lege
Dacă proiectul va fi adoptat, societatea care prestează serviciul public local pe raza administrativ-teritorială a unei singure localități, nu va mai cumpăra rovinietă pentru autobuzele folosite exclusiv pentru prestarea serviciului.
În cazul îm care localitatea va decide să se asocieze cu alte localități, astfel încât să asigure cetățenilor un serviciu de transport de o mai bună calitate şi o mai bună mobilitate, operatorul care va presta efectiv serviciul de transport va trebui să achite plată rovinietei.
Tratament discriminatoriu
„În aceste condiții, apare un tratament discriminatoriu pentru transportul local realizat pe raza asociației de dezvoltare intercomunitară, comparativ cu situația în care fiecare dintre UAT-urile membre ar fi înțeles să îşi organizeze propriul transport local, ceea ce nu numai că este contrat dispozițiilor legale, dar denaturează spiritul legilor și voința legiuitorului. Vă voi ține la curent cu parcursul legislativ. Sper să reușim!”, a mai anunțat deputatul Nicolae Georgescu.