Vatmanul implicat în accidentul de pe Șoseaua Progresului a explicat de ce nu a putut evita impactul: „N-am avut nicio șansă, am pus toate frânele din dotare, am dat clopot”

de: Ștefan R. Apostol
23 09. 2024

Pe 19 septembrie, pe Șoseaua Progresului a avut loc un accident tragic, în care au fost implicate un autoturism și un tramvai al STB. Din păcate, șoferul nu avea să supraviețuiască impactului, iar vatmanul de 30 de ani era suspectat de consum de substanțe interzise. La cinci zile de tragicul accident, vatmanul implicat în accidentul de pe Șoseaua Progresului a explicat de ce nu a putut evita impactul, declarând că „N-am avut nicio șansă, am pus toate frânele din dotare, am dat clopot”.

Accidentul de pe Șoseaua Progresului, și cine sunt cei implicați

Dimineața zilei de 19 septembrie nu anunța nimic deosebit, cel puțin pentru cei care se aflau în tramvaiul care circula regulamentar pe Șoseaua Progresului.

Numai că, la un moment dat, un autoturism, vrând să vireze la dreapta, peste linia de tramvai, avea să fie spulberat de mijlocul de transport public, iar martorii declarau că „următoarea secundă am simţit cum a zburat tramvaiul de pe şină”.

În urma impactului, mașina avea să fie ruptă în două, iar șoferul nu a supraviețuit acestui teribil accident. Ca un paradox, s-a aflat ulterior că acesta era, de fapt, soțul angajatei implicate în incendiul de la Palatul Parlamentului.

Rezultatele de la INML au fost negative

Odată ajunși la fața locului, polițiștii aveau să demareze cercetările de rigoare, declarând în același timp că tânărul vatman de 30 de ani ar fi fost suspectat de consum de substanțe interzise.

Mai târziu, la 24 de ore de la accident, cei de la INML și STB aveau să emită o informare conform căreia „rezultatul analizelor mostrelor biologice recoltate în data de 19.09.2024 a fost comunicat de către Institutul Național de Medicină Legala „Mina Minovici”, acesta indicând absența substanțelor psihoactive în organism”.

În baza acestor informații și rezultate, tânărul a fost exonerat de aceste suspiciuni, iar conducerea STB îl anunța că-și poate relua activitatea. Legat de aceste acuzații, vatmanul avea să declare, conform Observator Antena 1:

„Nu am mai dormit de când s-a întâmplat ce s-a întâmplat. Până aseară când mi-au ieşit şi mie rezultatele şi am scăpat… am scăpat de stresul aceasta, pentru că, vă daţi seama, eram în stres pentru mine şi pentru familia mea.

Mama, de când s-a întâmplat ce s-a întâmplat, plânge întruna, nu pot să o calmez. Sunt curat, nu sunt consumator. Ştiam că sunt curat, nu sunt consumator”, a declarat vatmanul.

Vatmanul implicat în accidentul de pe Șoseaua Progresului a explicat de ce nu a putut evita impactul

Din păcate, drama este una extrem de mare, în urma accidentului vorbind acum de o pierdere a unei vieți. Cu toate astea, deși ancheta continuă în acest caz, vatmanul implicat în accidentul de pe Șoseaua Progresului a explicat de ce nu a putut evita impactul.

Pe numele său Cătălin Purendea, tânărul de 30 de ani a rămas șocat de pe urma accidentului. Cu toate astea, acesta a vorbit despre momentul impactului și despre ceea ce ar fi putut să facă în condițiile date:

„Nu am avut nicio şansă să îl evit. Domnul a făcut dreapta în faţa mea, brusc. Fără să dea semnal, fără să se asigure. Dreapta brusc, din scurt.

N-am avut nicio șansă, am pus toate frânele din dotare, am dat clopot. Am făcut tot posibilul, am pus toate frânele din dotare, am dat clopot”, a declarat Cătălin Purendea.

Cătălin Purendea: „La mine a fost o distanţă de maximum patru metri”

Din păcate, accidentul nu a putut fi evitat. De altfel, la această concluzie au ajuns și anchetatorii, având în vedere că mijlocul de transport cântărește aproximativ 35 de tone, iar pentru a frâna brusc ar fi trebuit să existe o distanță mai mare.

Același Cătălin Purendea avea să explice condițiile în care s-a produs tragedia, explicând că:

„Dacă vreau să frânez în 10 metri, trebuie să frânez cu 20-25 de metri în spate. Iar la ceea ce a fost la mine a fost o distanţă de maximum patru metri, maximum cinci metri, lucru care a făcut imposibilă oprirea vagonului la timp pentru a nu se produce evenimentul.

A fost greu, mai ales că în viaţa mea nu am crezut că se va întâmpla aşa ceva. Eu sunt şi un om mai sufletist. Şi pentru că a murit un om… Vă daţi seama că este greu.”, a declarat tânărul vatman.

Din păcate, șoferul aflat la volanul mașinii, în vârstă de doar 39 de ani, ava să-și piardă viața în acest accident dramatic, despre care s-a aflat ulterior că era angajat al SPP și soțul femeii implicate în incendiul de la Parlamentul României.