Cum a reușit o româncă să scape de o datorie de peste 44.000 de euro către bancă

Autor: Ciprian Ioana - 24.04.2019, 14:54

Mulți români se află în situația în care nu-și mai pot plăti ratele către bancă. În cele mai multe cazuri, aceștia sunt urmăriți oriunde și nu scapă până nu dau înapoi și ultimul leu împrumutat. O femeie din Maramureș a reușit, însă, să-și șteargă o datorie de peste 44.000 de euro.

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) susține că o consumatoare din Maramureș a reușit să scape de o datorie de 44.621 de euro către o bancă. A negociat intens cu reprezentanții instituției financiare, prin avocați, și a reușit să scape de această datorie. Potrivit celor care au intermediat aceste discuții, suma în cazul căreia s-a obținut ștergerea este una record.

”Un consumator din Maramureş a obţinut ştergerea unei datorii de 44.621 de euro în urma negocierii cu banca, intermediată de CSALB. În acest caz, banca a acceptat ştergerea unei datorii aproape egale cu suma împrumutată iniţial consumatorului”.
Comunicat CSALB

Ce a invocat femeia care a reușit să scape de datoria către bancă

Reprezentanții CSALB susțin că mulți români nu-și cunosc drepturile și, din acest motiv, cred că nu vor avea sorți de izbândă împotriva băncilor. În realitate, însă, nu e deloc așa.

Și cei care simt că nu li s-a făcut dreptate sau că au fost trași pe sfoară de bancheri pot apela oricând la ajutorul unor mediatori. Banca e obligată să negocieze în astfel de situații.

“De data aceasta vorbim despre un caz social în care banca a acceptat ştergerea unei sume importante şi condiţii mai bune de plată pentru diferenţa care a rămas de achitat. Creşterea sumelor pe care instituţiile financiar-bancare le scad din sold sau din costul creditelor dovedeşte că băncile sunt dispuse să negocieze cu adevărat condiţii mai bune pentru consumatori. Dar, ambele părţi au de câştigat, deoarece îşi pot continua relaţia contractuală şi, prin alegerea concilierii, a negocierii, evită rezolvarea litigiilor în instanţă“.
Alexandru Păunescu, reprezentant CSALB

Soluţia a fost propusă după trei luni de discuţii între clientă și banca la care se împrumutase.

“Vorbim despre un caz social, un caz care a fost analizat uman, nu din punct de vedere financiar. Toată lumea – atât CSALB, cât şi banca – l-a tratat ca atare : mai mult cu sufletul şi mai puţin pe baza cifrelor. Banca a acordat o diminuare a soldului de 44.600 de euro care reprezintă aproape întreaga sumă pe care consumatoarea a împrumutat-o în 2007. Pentru diferenţa care a rămas de plată, banca a împărţit suma în rate cu dobândă fixă. Practic, rata lunară va fi de aproximativ 1.000 de lei în perioada următoare”.
Roxana Mustăţea, conciliator

Clienta din Maramureș împrumutase de la bancă, în 2007, aproximativ 50.000 de euro. Creditul avea dobândă variabilă, astfel că rata pe care acesta trebuia să o plătească lunar ajunsese la 780 euro.

”Creditul a suportat de-a lungul anilor mai multe restructurări. La toate s-au adăugat înrăutăţirea situaţiei economice şi familiale: deprecierea treptată a leului în raport cu euro, scăderea salariului şi agravarea stării medicale a membrilor familiei”.
Comunicat CSALB


Citește și...