Uber și Bolt (fostul Taxify) ar putea fi interzise în România, începând de joi. Ce spune legea

de: Ciprian Ioana
14 05. 2019

Uber și Bolt (fost Taxify) ar putea funcționa în afara legii începând de joi, 16 mai. E data la care intră în vigoare o modificare a legii taximetriei care lasă, cumva, pe o piață nereglementată companiile de ridesharing.

Serviciile de transport alternativ Uber și Bolt, care se recomandă drept companii de ridesharing, ar putea funcționa în afara legii. Legea taximetriei, intens cerută de transportatori și taximetriști în fața Guvernului, a fost modificată.

Noile prevederi intră în vigoare chiar pe 16 mai, dată de la care companii precum Uber și Bolt ar putea fi puse în dificultate.

Ce prevede legea taximetriei, care ar pune în ilegalitate Uber și Bolt

Potrivit noilor prevederi, șoferii care sunt prinși de polițiști că furnizează servicii de transport fără autorizație vor putea fi amendați pe loc. Mai mult, ei pot rămâne fără plăcuțele de înamtriculare timp de jumătate de an.

La prima vedere, în această situația s-ar afla șoferii care colaborează cu Uber și Bolt. Ei nu au o autorizație specială precum taximetriștii. Legea taximetriei, modificată de Guvern în martie la presiunile transportatorilor, a scos din textul inițial expresia „în mod repetat”.

Anterior acestor modificări, transportatorii fără autorizație puteau fi amendați dacă încălcau această prevedere în mod repetat. Acum, sintagma a dispărut.

Uber și Bolt, lăsate la mâna Ministerului Dezvoltării

Pentru a fi siguri că le pun bețe în roate companiilor de ridesharing, guvernanții au lucrat pe două fronturi. Pe de-o parte, au modificat legea taximetriei, care pune la limita legii companii precum Uber și Bolt, iar de pe altă parte, a promis reglementări separate pentru serviciile de ridesharing.

Numai că aceste reglementări nu au apărut. Ele sunt promise, au fost puse pe hârtie, iar propunerile făcute nu sunt dintre cele mai favorabile pentru Uber și Bolt.

Guvernul pare că a cedat la presiunile transportatorilor și ale taximetriștilor. Confederațiile din domeniu au scos câteva mii de mașini în fața Guvernului, de mai multe ori, pentru a protesta împotriva serviciilor Uber și Bolt.

În replică, cele două companii susțineau că Guvernul pare să ignore sumele mari de bani plătite, în anii trecuți, sub formă de taxe și impozite.

Până acum, această nouă industrie a serviciilor alternative de transport a contribuit cu zeci de milioane de euro la economia locală, în doar câțiva ani. În același timp, am contribuit la crearea și menținerea a zeci de mii de locuri de muncă care aduc noi taxe la bugetele publice. Potențialul este unul considerabil, iar angajamentul nostru comun este să investim în continuare în dezvoltarea acestei industrii în România. Ne dorim să lucrăm cu autoritățile pentru a ajuta la eficientizarea transportului urban, reducerea poluării și rezolvarea crizei parcărilor din marile orașe„, arătau Uber și Bolt într-un comunicat comun de presă.