Toate actele de care ai nevoie pentru înscrierea la concursul de încadrare directă în Poliție

Toate actele de care ai nevoie pentru înscrierea la concursul de încadrare directă în Poliție
Toate actele de care ai nevoie pentru inscrierea la concursul de incadrare directa in Politie

Dacă vrei să urmezi o carieră în Poliția Română, trebuie să știi că sunt câțiva pași de urmat. Pentru concursul de încadrare directă în Poliție, ai nevoie de o serie de acte pe care trebuie să le incluzi în dosar. Fără ele, nu te poți înscrie. Sunt puse la bătaie 412 posturi.

Ce acte îți trebuie pentru înscrierea la concursul de încadrare directă în Poliție

Poliția Română a scos la concurs 412 posturi de ajutor de șef de post. Persoanele care doresc să ocupe o astfel de funcție trebuie să întocmească un dosar de recrutare ce trebuie să cuprindă mai multe acte. Acestea pot fi transmise în format online pe adresele electronice de corespondență către IPJ-ul în cadrul căruia vor opta pentru unul dintre posturile scoase la concurs de Poliție. Ce acte îți trebuie pentru înscrierea la concursul de încadrare directă în Poliție.

Românii care vor să aplice pentru un post în cadrul Poliției Române au nevoie de următoarele acte:

Cerere de înscriere Anexa 2;

Autobiografie Anexa 3;

Tabel cu rude Anexa 4;

Declarație confirmare condiții de recrutare Anexa 5;

Adeverință medicală și Consimțământ Anexa 7;

Curriculum Vitae Anexa 8.

Reguli de care trebuie să țină cont toți candidații

De asemenea, există anumite reguli privind transmiterea documentelor necesare înscrierii la concursul de încadrare directă în Poliție. Toate detaliile au fost publicate pe site-ul Europol.

Astfel, documentele care necesită a fi completate (cererea de înscriere, declarații etc.) trebuie să fie printate de către candidat, completate olograf, datate și semnate. Apoi scanate în format pdf și transmise în format electronic pe adresele electronice de corespondență către IPJ-ul în cadrul căruia vor opta pentru unul dintre posturile scoase la concurs de Poliție. Candidații vor avea grijă ca documentele să fie completate corect și integral.

Candidații trebuie să scaneze fiecare document și salvat într-un fișier pdf separat. Denumirea fișierului trebuie să fie compusă din numele candidatului și conținutul fișierului (spre exemplu: Popescu Ioan-act identitate, Popescu Ioan-cerere înscriere etc.).

Cum se trimit documentele. Mare atenție!

Absolut toate documentele trebuie să fie scanate în format pdf. Înainte ca acestea să fie transmise, candidații vor verifica conținutul fișierului pdf scanat, respectiv faptul că acesta este scanat integral (corespunde cu documentul original. Ex: diploma de bacalaureat este scanată față verso) și este lizibil.

Persoanele care se înscriu la concursul de încadrare directă în Poliție vor transmite toate documentele menționate mai sus în format electronic printr-un singur e-mail (ca atașamente la e-mail). Este important de știut că mărimea totală a tuturor documentelor transmise de către candidat (fișierele pdf atașate e-mailului) pentru înscriere la concurs nu trebuie să depășească 25 MB.

Pași de urmat dacă ai fost declarat ”admis”

În cazul în care ai fost declarat ”admis”, Poliția Română precizează că trebuie să prezinți documentele în original, în vederea certificării pentru conformitate cu originalul a copiilor documentelor transmise electronic la înscriere. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului admis după certificarea copiilor, mai anunță reprezentanții Poliției.

Dacă ai fost acceptat, dar nu prezinți toate documentele solicitate şi/sau nu prezinți documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor, se aplică în mod corespunzător prevederile art. 57^1 alin. (5) din O.m.a.i. nr. 140/2016, cu modificările și completările ulterioare. Automat ești descalificat.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI