Tipurile de alimente pe care nu trebuie să le mai consumi. Te obosesc mai repede, ce spun nutriționiștii

Tipurile de alimente pe care nu trebuie să le mai consumi. Te obosesc mai repede, ce spun nutriționiștii
Tipurile de alimente pe care nu trebuie să le mai consumi

Există o serie de alimente de evitat pentru buna funcționare a creierului. Deși poate că mulți se gândesc la ceea ce pun în farfurie numai prin prisma siluetei și colesterolului, nutriționiștii sunt de părere că este important de gândit și impactul pe care aceste alimente îl au asupra creierului și, implicit, asupra stării și nivelului de energie.

Ce tipuri de alimente pe care nu trebuie să le mai consumi

Cum creierul și stomacul sunt într-o permanentă comunicare, sănătatea unuia dintre organe se răsfrânge și asupra celuilalt. Când te confrunți cu o infecție sau cu o inflamație la nivelul stomacului, te vei si simți lipsit de energie.

Astfel, inflamația de la nivelul stomacului, fie ea balonare sau infecție, poate schimba cantitatea de energie scăzând-o, dar poate crește și radicalii liberi ce dăunează țesutului creierului. Un nutriționist expert în psihiatrie a dezvăluit ce alimente dăunează sănătății creierului.

Este vorba despre alimentele procesate de tipul patiseriei, sucurile, dar și alte mâncăruri ce conțin mult zahăr și îndulcitori. Multe dintre aceste mâncăruri au fructoză sau alte tipuri de siropuri ce ajută la îndulcire, iar acest tip de zahăr crește cantitatea de glucoză din creier. O cantitate mare de glucoză în creier poate duce la depresie și oboseală cronică.

De evitat sunt și multe dintre uleiurile industriale din semințe, căci nu toate sunt sănătoase. Printre ele se numără uleiul din porumb, din sâmburi de struguri, din boabe de soia și uleiul de palmier. De aceea, se indică un consum de uleiuri ce nu produc inflamare la nivelul stomacului, precum uleiul de avocado sau uleiul de măsline.

Îndulcitorii pot cauza depresie

Zahărul adăugat și cel rafinat trebuie, de asemenea, evitat. Zahărul adăugat crește nivelul de inflamație din stomac, dând senzația de sațietate exagerată, iar asta poate duce la anxietate. Ca să scapi de dependența de zahăr este indicat să eviți alimentele procesate și să optezi pentru cele în stare proaspătă, fructe. Un dulce sănătos mai este însă și ciocolata neagră, care are o mare cantitate de cacao.

Pentru o stare de bine este necesar să eviți și mâncărurile prăjite, precum cartofii prăjiți sau puiul prăjit. Un studiu care a analizat 715 muncitori și a analizat nivelul lor de depresie a concluzionat că persoanele care consumau mai multe alimente prăjite aveau mai mari șanse să dezvolte depresie de-a lungul vieții. În plus, grăsimile nesănătoase provoacă boli cardiovasculare.

Nu în ultimul rând, specialiștii sunt de părere că și acei îndulcitori artificiali, despre care se spune că ar fi mai sănătoși decât zahărul, ar trebui evitați. Un studiu nou a indicat faptul că aceștia pot să cauzeze depresie. Se recomandă înlocuirea acestora cu îndulcitorii naturali, cum ar fi mierea sau siropul de agave.