Televiziunea din România, scoasă la vânzare. Prima TV își găsise cumpărător, dar totul s-a anulat în ultima clipă
O televiziune din România este de vânzare, dar un prim demers de a încheia o astfel de tranzacție a eșuat. Acum, proprietarii Prima TV încearcă să găsească din nou cumpărători, după ce precedenta tranzacție s-a anulat în ultima clipă.
De găsirea unui cumpărător pentru postul de televiziune Prima TV se ocupă acum specialiștii de la PwC. Postul e deținut de o societate înregistrată sub numele de Prima Broadcasting Group SRL.
Vânzarea este justificată de consolidare.
„Tendința în Sectorul Media și Telecomunicații, observată de la începutul anului 2019, este de consolidare la nivel global pe fondul nevoii de a genera și difuza conținut atractiv și de a furniza cât mai eficient servicii cu valoare adăugată pentru clienți. Marii jucători își planifică foarte atent strategia de dezvoltare viitoare, iar companiile nou intrate trebuie sa facă eforturi mari să își găsească locul în lanțul de creare a valorii aflat într-o continuă evoluție”
George Ureche, lider Fuziuni și Achiziții PwC
De ce se vinde Prima TV
Specialiștii susțin că 2019 va aduce tranzacții mari pe piața media din România, iar vânzarea postului Prima TV este doar una dintre ele.
„Prima TV este un post TV fanion cu o istorie îndelungată, trecând prin mai multe tranzacții, cu un brand încă foarte puternic și poate reprezenta o bună oportunitate de dezvoltare a unei noi platforme media în România sau un activ valoros pentru companiile TV deja prezente în piață” spune George Ureche, Liderul departamentului de Fuziuni si Achiziții, PwC România.
Compania se află în dificultate, după cum recunosc cei care se ocupă de vânzare.
„Suntem interesați sa oferim soluții configurate si adaptate companiilor aflate în dificultate, urmărind să valorificăm experiența noastră combinată în servicii de M&A, restructurare si insolvență. Ne dorim să punem la dispoziția colaboratorilor experiența și networking-ul nostru la nivel regional, inclusiv prin facilitarea valorificării activelor din procedurile de insolvență din piața locală”
Cristian Gavril, Head of Business Recovery Services, PwC România
Prima TV, pe piață din 1994
Prima Broadcasting Group SRL, societate sub care a fost lansată Prima TV, a fost înființată în 1992, iar televiziunea a apărut doi ani mai târziu, în 1994.
Prima TV a intrat, în anul 2015, în procedura insolvenței, pentru ca activitatea să fie reorganizată.
În 2017, creditorii au aprobat un plan de reorganizare care prevede inclusiv opțiunea de business transfer. În luna mai 2019, compania și creditorii acesteia au decis să acorde mandat exclusiv de vânzare către PwC România pentru finalizarea unei posibile tranzacții.
Adunarea Creditorilor Prima TV aprobase, în urmă cu câteva luni, vânzarea televiziunii către omul de afaceri Adrian Tomșa, proprietar al Look TV. Tranzacția a fost anulată, însă, în ultima clipă. Din câte se pare, oferta e pe cale să nu mai fie menținută.