Taxă nouă pentru șoferi. Pentru ce este și când va fi implementată, de fapt

Taxă nouă pentru șoferi. Pentru ce este și când va fi implementată, de fapt
Taxă nouă pentru șoferi. Pentru ce este și când va fi implementată, de fapt

Se anunță o nouă taxă pentru șoferi. Este vorba despre taxa din Planul Național de Redresare și Reziliență.

Ce presupune noua taxă pentru șoferi și când va fi implementată

Comisia Europeană și Guvernul au agreat reformele care urmează să fie implementate în Planul Național de Redresare și Reziliență, printre care se numără și o reformă în domeniul Transportului.

Reforma este de natură să descurajeze înmatricularea unor mașini vechi și se vrea a fi un nou mod de taxare a traficului și o taxă de mediu.

Cristian Ghinea, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, a declarat că se va renunța la rovinieta fixă și se va trece la un sistem de taxare în care „fiecare plătește în funcție de volumul de marfă și de distanța pe care mută marfa”.

El a mai declarat că se vrea încurajarea transportului pe căi ferate.

„Gândim o reformă a modului de taxare a transportului. De a încurja transportul pe căi ferate, de a taxa în mod real gradul de utilizare a drumurilor publice”, a spus Cristian Ghinea.

În plus, șoferii de camioane vor plăti în funcție de volumul de marfă, dar și în funcție de distanța parcursă de aceste vehicule care transportă mărfuri.

„Se va trece de la o rovinietă fixă la un sistem de taxare în care fiecare plătește în funcție de volumul de marfă și de distanța pe care mută marfă. Primul pas va fi instalarea unor sisteme digitalizate de urmărire a mărfii în România, urmând ca apoi să facem pasul tehnic de taxare”, a declarat Cristian Ghinea.

Ce se întâmplă cu rovinieta pentru camioane

Ministrul Transporturilor a anunțat că rovinieta pentru camioane se va plăti în funcție de marfă și distanță, per kilometru.

„Vor plăti per kilometru parcurs, nu pe timp. În momentul de faţă, fie că îţi iei pentru camion o rovinietă pe o zi, pe o săptămână, e pe timp; pe viitor, vor plăti pentru distanţa parcursă”, a spus Cătălin Drulă.

Se dorește totodată o strategie clară de reducere a emisiilor din transport cu 9% până în 2026.

„Vom avea un sistem de a descuraja înregistrarea mașinilor vechi și de încurajare a mașinilor electrice. Ne-am asumat o țintă clară de pondere a energiilor regenerabile până în 2030. Această țintă este de 34%”, a declarat ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene.

Astfel, vehiculele care poluează cel mai mult vor fi taxate în plus. Este probabil ca noua taxă să fie introdusă din 2022.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI