Noile autobuze din București, probleme din prima zi. De ce e bine să eviți turcismele lui Firea
Noile autobuze STB atât de lăudate de către Gabriela Firea au probleme tehnice care-i scot din minți pe șoferi și pe călători deopotrivă. Noile autobuze s-au stricat deja din prima zi și au defecțiuni la funcții de bază precum închiderea ușilor și sistemul de încălzire.
Primele autobuze noi turcești au intrat în serviciul Societății de Transport București pe 1 decembrie, de Ziua Națională, ca să sărbătorim românește, cu marfă turcească defectă.
Mai discret sau mai pe față, numeroși șoferi ai STB se plâng că autobuzele fie nu pornesc, din cauza frigului, fie, atunci când merg, apar alte probleme tehnice. La rândul lor, călătorii au scris pe Facebook că este foarte frig înăuntru.
Jurnaliștii Digi24 au realizat un scurt reportaj despre noile autobuze, în care, sub anonimat, un șofer le-a arătat cât timp îi ia să închidă ușa la cabină. De fapt, nu se închide, oricât ar încerca să folosească butonul de pe bord. În cele din urmă, tot manual se rezolvă problemă, însă doar parțial, pentru că apoi, nu se mai putea deschide. Asta se întâmplă pe linia 302.
În loc să fluidizeze traficul și să transporte pasagerii mai rapid, noile autobuze mai degrabă le îngreunează viața tuturor celor care le folosesc. Iar problemele au fost semnalate pe mai multe linii de autobuz din București.
La capetele de linie, șoferii și mecanicii numai despre asta discută, cu toate că șefii STB le interzice să abordeze public acest subiect (oare de ce). Sunt chiar sindicaliști care ignoră această regulă perfidă și dezvăluie detalii despre mentenanța autobuzelor turcești care nu e asigurată de firma producătoare, Otokar, așa cum ar trebui.
În loc să fie reparate de companie pentru că mașinile au garanție de opt ani (cum promitea Firea), autobuzele sunt întreținute tot de către mecanicii STB. De unde iau piese? De nicăieri. Se improvizează, după cum spune liderul sindical STB Mihai Trancă, intervievat de Digi24.
Conducerea Societății de Transport București spune că, de fapt, probleme tehnice de care vorbesc șoferii sunt cauzate de nepriceperea lor sau de faptul că încă nu s-au acomodat cu noile autobuze.
Într-o țară normală, unde șefii și-ar respecta subalternii, ar împacheta autobuzele stricate și le-ar trimite înapoi la companie, așa cum au fost livrate, s-ar desface contractul de colaborare, s-ar cere banii înapoi și s-ar da și în judecată firma dacă ar refuza să-și primească rebuturile. În România însă, “cei de jos” trebuie să se obișnuiască cu ceea ce au, pentru că se merge pe ideea “bine că le aveți și pe-astea”.