Sorin Cîmpeanu, explicație despre eleva care a fost trecută cu nota 3 la proba de matematică, deși obținuse 8,40: „Nu suntem în Caragiale”
Anul școlar 2020-2021 a reprezentat o reală provocare pentru profesori, elevi și părinți, astfel că o mare parte din lecții au fost predate în mediul online. Astfel, perioada examenelor naționale a fost așteptată cu multe emoții de toată lumea, dat fiind faptul că profesorii nu au fost siguri de calitatea materiei asimilată de elevi de acasă. Cu toate acestea, rezultatele au fost decente, însă ce a surprins pe toată lumea au fost greșelile făcute chiar de cadrele didactice la corectare. Una dintre acestea vizează eleva din Galați care s-a trezit cu nota 3 la proba de matematică a Evaluării Naționale.
Ce greșeală uriașă s-a produs, de fapt
O elevă din Galați a primit cu groază rezultatele Evaluării Naționale, atunci când a observat că a obținut nota 3 la proba de matematică. În urma acestei situații, fata a mers împreună să depună contestație, obținând ulterior nota 8,25. Această diferență uriașă de punctaj a fost explicată de inspectorul general din Vrancea ca fiind „o eroare de borderou”. Așa se face că nota reală obținută de elevă a fost 8, 40, dar din cauza unei încurcături, a fost trecută în borderou nota unui alt elev.
„Comisia judeţeană a mers în centrul nostru de corectare, am vizualizat lucrarea, am vizualizat borderourile, am verificat şi celelalte lucrări din centru şi am descoperit că la lucrarea cu numărul 2.012 a fost trecută nota lucrării cu numărul 2013. Practic cele două note au fost trecute inversat pe lucrări”, a declarat inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Vrancea, Daniela Marchitan.
În acest an, au fost depuse peste 20.000 de contestații la Evaluarea Națională 2021, iar dintre acestea, notele au fost modificate în cazul a 18.000 de lucrări.
Sorin Cîmpeanu, declarație despre greșeala făcută la Galați
La o săptămână distanță, ministrul Educației a vorbit despre situația bizară din Galați. Sorin Cîmpeanu a găsit ca și motiv presiunea pusă pe profesorii evaluatori, astfel că, într-un timp scurt, puțini prifesori au avut de corectat multe lucrări, situație care a lăsat loc și de greșeli.
“Pot să spun și presiunea foarte mare pusă pe toate aceste lucruri, în urma perioadei de criză sanitară, dorința de a evalua cât mai multe lucrări într-un timp cât mai scurt, pot fi mai multe cauze, dar nici una nu poate justifica aceste diferențe, atât de mari.
8,40 a fost nota de la bun început. Au făcut contestație, ocazie cu care au descoperit că a fost trecută greșit din borderoul în care apărea 8,40 pe lucrare, unde apărea 3. Din 8,40 să faci 3…
Și atunci mama, pe bună dreptate, și-a retras contestația, contestație în urma căreia obținuse 8,25, aproape de 8,40 și a rămas cu nota inițială, pe care copilul a avut-o de la bun început. Atât a fost nota, atât era trecut.
A fost eroare administrativă, trecere greșită din borderou pe lucrare. Nu s-au inversat notele, nu suntem în Caragiale. Din borderou, din 8,40 a fost trecut greșit pe lucrare 3, nu au fost 2 elevi în joc, nu au fost lucrările inversate.
Triste, triste. Patru evaluări pe aceeaşi lucrare, patru note diferite în unele situaţii. Nu sunt multe, dar sunt, iar faptul că sunt e un semnal de alarmă grav, foarte grav”, a afirmat ministrul.