Sorin Cîmpeanu, despre revenirea la trimestre. Care este motivul și câte vacanțe școlare ar urma să aibă elevii
Sorin Cîmpeanu a anunțat că există o propunere privind împărțirea anului școlar pe trimestre. Potrivit șefului Educației, din anul 1998, atunci când s-a decis trecerea la semestre, rezultatele școlare au scăzut mult, în timp ce abandonul școlar a crescut. Din acest motiv, dar și din alte puncte de vedere, se poate lua în calcul o revenire la sistemul școlar vechi.
Cine va lua decizia
Sorin Cîmpeanu a fost întrebat, luni seară, dacă această revenire la vechea structură a sistemului este sigură. Acesta a explicat că această propunere vine din partea Ministerului Educației, însă decizia finală va fi luată de către specialiști, în funcție de rezultatele analizei care indică ce structură de program este mai eficientă pentru elevi, privind raportul dintre orele petrecute la școală și timpul de repauz necesar.
„Nu! Sigură este propunerea Ministerului Educației. Am zis că vom avea un proces de consultare și de dezbatere bazate pe ce aștept să primesc de la experți în științele educației, cu privire la modalitățile în care putem îmbina această formă care se pliază perfect peste pedagogia modernă, module de învățare de 6-8 săptămâni, alternate cu săptămâni de repaus, care schimbare de formă trebuie să fie dublată de o schimbare de fond”, a declarat Sorin Cîmpeanu.
Câte vacanțe ar exista în noua structură a anului școlar
Potrivit prezentării succinte a noii formule, elevii ar avea cinci vacanțe, cât și activități desfășurate în afara școlii. Astfel, un program precum ,,Săptămâna altfel” sau „Săptămâna verde” ar putea să contribuie la dezvoltarea unor competențe și abilități socio-emoționale ale copiilor. Decizia privind revenirea sau nu la trimestre va fi luată în luna martie.
„Este vorba de partea de evaluare. Azi am petrecut aproape toată ziua cu colegii care au competență în domeniu pentru a vedea ce putem face pentru standardizarea evaluării. Sunt câteva soluții pe care deja le-am identificat, avem nevoie și de alte soluții care să vină în paralel cu această formă de organizare, care, avand 5 vacanțe, din care 3 sunt poziționate foarte clar, este vorba de vacanța sărbătorilor de iarnă, de sărbătorile pascale și de vacanța de vară, intercalate cu o săptămână de vacanță în octombrie pentru toți elevii și o săptămână în februarie, pentru toți elevii. Deci, iată, 5 vacanțe.
Cele 3 trimestre ar putea să cuprindă și „Săptămâna altfel” și „Săptămâna verde”, în care elevii ies dintre pereții școlii și se dedică unor altfel de activități. Decizia va fi luată în luna martie și va fi puternic fundamentată”, a mai adăugat ministrul Educației, la Digi24.
Impactul negativ asupra Educației după trecerea la semestre
Ministrul Educației a oferit drept argument pentru aceste posibile schimbări scăderea eficienției în rândul elevilor, lucru care s-a observat în rezultatele mai slabe la învățătură, cât și în rata de promovare mai mică la examenele naționale. S
Sorin Cîmpeanu susține că, odată cu trecerea la semestre, a fost observată o creștere a ratei de abandon școlar. Ministrul a susșinut că aceste schimbări au fost asociate cu schimbarea sistemului școlar de la trimestre la semestre, însă aceste informații nu sunt clare.
„Am început cu semestre în 1998. Nu știu dacă e coincidență sau nu, dar de atunci, calitatea sistemului de învățământ a scăzut continuu, din păcate. Tot de atunci, am avut o rată de promovare mică la examenele naționale. Tot de atunci a început să crească și abandonul școlar, dar aștept analiza făcută de specialiști”, a cocluzionat Sorin Cîmpeanu.