Șoferii din România, prădați de hoți. Escrocheria care a revenit din nou în forță în țară
Hoții de componente auto au dat iar lovitura în Prahova. După ce acum câteva luni mai mulți inși au fost reținuți în Dâmbovița pentru furtul de catalizatoare auto, de data aceasta polițiștii din Prahova au făcut o captură.
Șoferii din România, prădați de hoți
Totul s-a întâmplat după ce polițiștii au fost sesizați cu privire la faptul că două persoane necunoscute ar fi demontat componente de la un autoturism, pe o stradă din municipiul Ploiești.
Imediat după sesizare însă, oamenii legii au pornit în urmărirea autoturismului cu care se deplasau cei doi bărbați în cauză, iar mașina a fost oprită pe o stradă din Ploiești. Ca să-și asigure scăparea, acești doi bărbați au fugit atunci când au văzut polițiștii, dar la scurt timp unul dintre ei a fost imobilizat și dus la audieri, în timp ce cel de-al doilea a reușit să se sustragă.
În consecință, au fost puse în executare trei mandate de percheziție domiciliară pe raza orașului Mizil și în comuna Berceni. După percheziții au fost ridicate mai multe catalizatoare auto, dar și mai multe scule susceptibile să fie utilizate la demontarea ori secționarea de componente auto.
Astfel, față de unul dintre bărbații bănuiți a fost dispusă măsura de reținere pentru 24 de ore, după care a fost dispusă și măsura arestului preventiv pentru 30 de zile. De asemenea, în urma cercetărilor efectuate de polițiști, a fost identificat și cel de-al doilea bărbat care a fost reținut pentru 24 de ore, chiar în cursul zilei de azi, iar acesta a primit un mandat de arestare preventivă pentru 30 de zile. De precizat este că cercetările sunt continuate sub aspectul săvârşirii infracţiunii de furt calificat.
Ce este catalizatorul auto
El este cunoscut și sub numele de convertor catalitic și este o piesă vitală din sistemul de evacuare al mașinilor. Piesa răspunde de eliberarea în atmosferă a unui număr mai mic de compuși toxici, precum monoxidul de carbon, oxizii de azot sau hidrocarburile. Astfel, această micșorare a particulelor nocive se face prin optimizarea procesului de ardere a gazelor poluante, ce rezultată în urma procesului de combustie. Structura internă a catalizatorului este compusă dintr-un monolit, cu aspect de fagure, fiind de două feluri:
Monolit ceramic: el are o bună anduranță și rezistent la coroziune, șocuri mecanice și temperaturi înalte, funcționând optim la temperaturi cât mai ridicate.
Monolit metalic: el ajunge mai rapid la temperatura optimă de funcționare, dar are și o vulnerabilitate sa la șocuri mecanice.