Șeful ATI Sibiu rupe tăcerea despre pacienții chinuiți acolo: ”Toate secțiile practică asta”
Este anchetă la Spitalul de Urgență din Sibiu după dezvăluirile șocante făcute de un fost asistent medical care a lucrat în cadrul acestei unități medicale, în care acuza nereguli identificate în secția de Terapie Intensivă COVID-19. Șeful Secției ATI a răspuns la o parte din întrebările legate de situația pacienților care ajung la Spitalul Clinic din Sibiu.
Șeful ATI Sibiu, la declarații în urma dezvăluirilor despre pacienții cu COVID sedați și legați de pat
În ceea ce privește legarea pacienților de pat, Mihai Sava, medicul șef al Secției ATI a Spitalului Clinic Județean Sibiu, a susținut că este o practică întâlnită în toate secțiile ATI, fiind o procedură la care se recurge pentru ca aceștia să nu se rănească până când sedativele își fac efectul.
Cât despre cazurile semnalate într-un articol din publicația Turnul Sfatului, în care se arată că bolnavii de COVID-19 au murit din cauza deficiențelor terapeutice, Sava a răspuns că nu poate comenta atâta vreme cât informațiile provin din surse anonime.
Motivul pentru care se practică sedarea permanentă a pacienților aflați în ATI
„Sedarea în terapie intensivă se face doar la pacienţii agitaţi pentru ca aceştia să nu-şi inducă leziuni proprii. De asemenea sedarea are rol anxiolitic la această grupă de pacienţi supuşi unui stres psihic foarte mare. Sedarea se face cu doze cât mai mici, titrate, specifice fiecărui pacient, de medicaţie sedativă astfel ca acestea să nu inducă reacţii adverse severe.
La pacienţii cu intubaţie orotraheală (IOT) sunt necesare nivele de sedare mult mai profunde pentru ca aceştia să poată tolera tehnicile de ventilaţie mecanică.”
De ce se încalcă în mod constant protocolul privind relaționarea cu aparținătorii?
„Toţi pacienţii din zona roşie, care nu sunt intubaţi şi ventilaţi mecanic deţin telefon mobil propriu cu care pot comunica cu aparţinătorii, cu toate că aceste telefoane, prin câmpul electromagnetic, pot interacţiona cu aparatura medicală şi sunt interzise. S-a decis această măsură din empatie pentru pacienţi şi familia acestora.
Pacienţii intubaţi şi ventilaţi mecanic sunt în imposibilitatea de a vorbi, posesia unui telefon mobil fiind inutilă. Pentru toţi aparţinătorii pacienţilor sunt oferite informaţii pe linia de telefonie fixă între orele 13-14 şi 19-20 fie de către medicii alocaţi zonei roşii Covid, fie de către medicii de gardă.”