Șefa DSP, anunț important pentru persoanele vaccinate anti-Covid-19. În ce condiții nu vor fi sta în carantină dacă sunt contacți direcți ai unui caz pozitiv
Veste bună pentru românii vaccinați anti-Covid-19. În urma noilor restricții, cetățenii nevaccinați vor avea mult mai multe activități limitate față de ce a fost până acum. În plus, în diverse situații ei trebuie să stea în izolare timp de 14 zile. Pe cealaltă parte a baricadei se află persoanele vaccinate, care vor avea mai multe libertăți și avantaje. Medicul Oana Nicolescu, şefa DSP Bucureşti, a explicat în ce condiții o persoană vaccinată nu este considerată contact direct al unui caz pozitiv.
Persoanele vaccinate își pot continua activitățile cu o singură condiție
Potrivit șefei DSP, Oana Nicolescu, persoanele vaccinate cu schema completă, pentru care au trecut zece zile, nu sunt considerate contacți direcți ai unor cazuri pozitive, ceea ce înseamnă că aceștia își pot continua activitatea în mod normal, fără a intra în izolare.
”Persoanele vaccinate cu schemă completă şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei de vaccinare nu sunt considerate contacţi direcţi ai unui caz pozitiv şi pentru acestea nu va fi instituită măsura carantinării. Contacţii direcţi pentru care se instituie măsura carantinării sunt stabiliţi de către DSP în urma anchetei epidemiologice”, a declarat pentru News.ro Oana Nicolescu, şefa DSP Bucureşti.
Aceasta a vorbit și despre cazul persoanelor testate pozitiv cu Covid-19, care nu trebuie să mai sune la DSP pentru a anunța, acesta fiind apelat de către un reprezentant DSP pentru efectuarea anchetei epidemiologice, după ce rezultatul său pozitiv a fost introdus de către laboratorul de analize în aplicația Corona Forms.
Cu privire la obținerea concediului medical, șefa DSP a transmis că acesta se face pe baza raportului medical emis de aplicaţia Corona Forms şi transmis de DSP către adresa de email a persoanei pozitive (daca aceasta a indicat o adresă de email), cât şi medicului de familie (pe adresa de email furnizată de SIUI), a explicat Oanei Nicolescu.
Cum pot evita cetățenii crearea haosului
Potrivit Oanei Nicolescu, call center-ul de la DSP este extrem de solicitat, astfel că angajații nu mai pot face față. Medicul îi sfătuiește pe oamenii care au acces la internet, să se informeze de pe site-ul oficial cu privire la nedumeririle pe care le au legate de pandemia de Covid-19, cât și despre ultimele moificări apărute. Pentru informații suplimentare, aceștia sunt rugați să apeleze numărul 021.9462.
„Îi rugăm să acceseze exclusiv numărul de Call Center 021-9462 şi nu pe cele aparţinând altor departamente ale instituţiei şi să vizualizeze informaţiile aflate pe site-ul instituţiei.
Ţinând cont că la numărul unic de Call Center 021-9462 s-au înregistrat şi 4086 de apeluri în 24 de ore, iar persoane care preiau apelurile sunt în număr de circa 10/tură, se poate deduce dificultatea în preluarea apelurilor, motiv pentru care, începând din data de 23 septembrie, a fost suplimentat numărul personalului din Call Center astfel încât să asigurăm un număr de 21 de persoane / tură.
Precizăm faptul că persoanele care apelează acest număr de telefon solicită testarea anti-covid prin intermediul SABIF, solicită rezultatul testului efectuat, informaţii despre izolare/ carantinare, informaţii despre situaţia contacţilor vaccinaţi, informaţii privind deplasarea în străinătate, informaţii privind suspendarea măsurii carantinei pentru persoanele revenite în România din ţări aflate în zone cu risc epidemiologic, informaţii cu privire la situaţia copiilor, care sunt contacţii unui elev pozitiv, informaţii privind testarea în a -8-a zi, etc”, a afirmat şefa DSP Bucureşti, potrivit sursei citate.