Secretul pentru o omletă pufoasă. Ce trebuie să facem, de fapt

Secretul pentru o omletă pufoasă. Ce trebuie să facem, de fapt
Secretul pentru o omletă pufoasă

Pare simplu, dar există câteva trucuri pentru cei mai nepricepuți în ale bucătăriei, dar și pentru cei care sunt îndemânatici și vor să ducă omleta la un alt nivel. Care sunt secretele pentru o omletă pufoasă și extrem de delicioasă?

Secretul pentru o omletă pufoasă. Ce trebuie să faci?

Omleta e unul din cele mai simple preparate, dar iată că până și această rețetă a fost dusă de către bucătari de renume la un nivel uriaș. Există moduri diverse pentru a o face și există combinații icredibil de multe care să o facă să strălucească.

Românii sunt obișnuiți cu ea în două forme: plată (ca o clătită) și cea zdrențe (țărănească). Desigur că francezii câștigă detașat în cursa pentru cea mai bună omletă pentru că aceștia o prepară cu mult unt, plată, extrem de subțire și foarte fină ca textură.

Chefii sunt atenți la detalii precum curățarea albușului de fel și fel de imperfecțiuni, așa că separă gălbenușul de albuș și îl dau pe cel din urmă printr-o sită. Acest lucru ți-ar putea oferi un preparat magnific.

De asemenea, o altă abordare interesantă este cea a chinezilor, care o consumă cu sos de soia și multe condimente, dar și alături de fructe de mare. Aceștia o prepară în straturi, cu ajutorul unei tigăi pătrate de cele mai multe ori, la final fiind tăiată butăți și servită ca atare cu bețișoarele.

Cea care mai este cunoscută și la noi de puțină vreme este aceea „curgătoare”, care se gătește cu grijă într-o oală cu pereții groși, bine încălziți. Mai exact, căldura emanată de recipient vine în ajutorul preparării omletei, pentru că bucătarul amestecă în ingrediente continuu și o ține foarte puțin timp pe foc totul. Desigur că secretul este și aici untul, dar mai ales puțină smântănă de gătit. Ulterior este servită pe pâine prăjită și cu câteva frunze de pătrunjel.

  • Sunt sau nu ouăle dăunătoare?

”Unul pe zi sau şapte ouă pe săptămână. Studiile nutriţionale şi cele de risc cardiovascular, risc metabolic, au arătat că ouăle sunt alimente utile organismului, că nu au ca şi consecinţă creşterea colesterolului în sânge atât de mult pe cât se credea”, declara pentru știrileprotv.ro medicul nutriționist Andreea Moroșanu.

Valori nutriționale

Valoare per
100 g
100 g
Calorii (kcal) 153
Lipide totale 12 g
Lipide saturate 3,3 g
Lipide polinesaturate 2,7 g
Lipide mononesaturate 4,8 g
Lipide trans 0,7 g
Colesterol 313 mg
Sodiu 155 mg
Potasiu 117 mg
Carbohidrați 0,6 g
Fibre alimentare 0 g
Zahăr 0,3 g
Proteine 11 g
Vitamina A 617 IU Vitamina C 0 mg
Calciu 48 mg Fier 1,5 mg
Vitamina D 69 IU Vitamina B6 0,1 mg
Vitamina B-12 0,8 µg Magneziu 11 mg

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI