Se schimbă legea citirii contorului de energie electrică. Românii vor fi vizitați mai des de furnizori
După o perioadă de degringoladă și informații neclare, operatorii din piața de energie electrică anunță schimbări majore. Printre acestea, una extrem de importantă, este modalitatea prin care se vor citi contoarele de energie electrică la clienții finali, persoane fizice. Conform informațiilor, lucrurile se vor schimba, inclusiv perioada de citire a consumului va fi schimbată. Modificările au fost anunțate de reprezentanți ai E-Distribuție Muntenia. Compania mai spune că a investit câteva milioane de euro în implementarea de contoare inteligente de energie electrică.
E-Distribuție Muntenia investește în contoare inteligente
E-Distribuție Muntenia, unul din importanții jucători pe piața de furnizare de servicii, anunță investiții majore în contoare inteligente. Compania deja a instalat un număr important de contoare inteligente în întreaga țară.
Contoarele inteligente asigură o comunicare bidirecțională între client și compania de utilități. Sistemul ajută clientul să se informeze, de exemplu, despre întreruperile de curent. Acest lucru ajută companiile de utilități, precum E-Distribuție Muntenia, să mențină un serviciu electric mai fiabil.
Contoarele inteligente pot fi, de asemenea, utilizate împreună cu sistemele de gestionare a energiei la domiciliu. Vorbim aici de instrumentele bazate pe internet pe care le furnizează compania sau dispozitivele care pot fi instalate în locuința clienților finali.
Contoarele inteligente pot afișa consumul de energie din casă, ne pot ajuta să găsim modalități de a economisi energie și bani și chiar ne pot permite să reglăm de la distanță termostatul sau să oprim aparatele.
În principiu, funcționalitatea acestor contoare inteligente este menită să ajute clientul final la o mai bună gestionare a consumului. De cealaltă parte, ajută companiile din piață la a gestiona mai bine relația cu clienții finali.
Se schimbă modul de citire al contoarelor
Dar, o nouă reglementare va fi pusă în aplicare, și îi are în vedere pe cei care dețin clasicele contoare. Conform unei declarații date de managerul Operațiuni Comerciale E-Distribuție Muntenia, Raluca Chiriac, începând din 2022 se vor schimba lucrurile în ceea ce privește citirea contoarelor de consum.
„De anul acesta, clientul va fi vizitat mai des pentru citirea contorului de către un reprezentant al companiei noastre. În trecut, exista pentru distribuitori obligaţia de a face semestrial citirea contorului. Începând cu anul acesta, perioadă a fost redusă la maximum 3 luni.
Vorbim strict despre contoarele tradiţionale sau despre contoarele inteligente care nu au fost încă înregistrate în sistemul de citire la distanţă. Pentru majoritatea contoarelor inteligente, datele despre cantităţile de energie măsurate sunt transferate direct în sistemele noastre informatice.
Eforturile noastre se îndreaptă către digitalizarea completă a acestui serviciu. Investim în continuare în instalarera contoarelor inteligente. În paralel lucram la dezvoltarea unei soluţii online care să permită citirea contoarelor la distanţă în cazul excepţionale.”, a declarat Raluca Chiriac, manager Operațiuni Comerciale E-Distribuție Muntenia.
Reglementarea, aprobată de ANRE, va schimba termenele de citire, dar și în privința personalului de citire. Dacă până acum se făcea și cu ajutorul Poștei Române, începând din 2022 vor exista și alte persoane care vor face citirea contoarelor.
Reprezentantul companiei mai spune „Clientul trebuie să ştie că de la 1 iulie vom avea trei surse principale când vorbim despre cantităţile facturate. Prima sursă vine din citirea distribuitorului. În cazul în care aceasta lipseşte, putem lua în calcul indexul transmis de către client. Dacă nu avem nici citirea distribuitorului şi autocitirea clientului, atunci va fi utilizată convenţia de consum, o altă nouatate a acestui an”.