Se schimbă Codul Rutier în 2024. Șoferii trebuie să afle, proiectul este deja în Parlament
Ca în fiecare final de an, legiuitorii se pregătesc de noi amendamente, modificări și adăugiri la Codul Rutier, așa că nu ar trebui să mire pe nimeni că se schimbă Codul Rutier în 2024. Citește mai departe și află care este proiectul aflat deja în Parlamentul României în aceste zile.
Un nou proiect legislativ în Parlamentul României în aceste zile
Ca în fiecare an, legiuitorii se mai gândesc să modifice Codul Rutier, pe baza căruia toți șoferii pot circula pe drumurile României. În cazul de față vorbim de un nou proiect inițiat de un grup parlamentar format din mai mulți deputați de la PNL, PSD, UMDR și minorități, și care vizează anumite aspecte care până acum, conform acestora, nu au fost luate în calcul în celelalte legislaturi.
Află despre: Schimbarea de ultim moment din Codul Rutier. E oficial, amenzile vor veni de acum și din partea Poliției Locale
Concret, noul proiect are în vedere ”buna funcționare a serviciilor de primă urgență”, iar argumentul care stă la baza acestei propuneri apare și în justificarea depusă de grupul de parlamentari, după cum urmează:
”În cazurile urgente, în care serviciile publice trebuie să intervină imediat, contează fiecare minut, el putând face diferenţa între salvarea sau pierderea unei vieţi omenești.
În ultimii ani, nu puţine au fost cazurile în care cetăţenii au fost nemulţumiţi de timpul în care serviciile de ambulanţă, care trebuiau să acorde primul ajutor în cazul unor accidente rutiere sau al altor catastrofe, au întârziat, fapt ce a dus la ingreunarea întregii misiuni sau chiar la pierderea de vieţi omenești. Cu toţii înţelegem că durata de timp necesară serviciilor de ambulanţă pentru a ajunge la un caz depinde de mai mulţi factori, precum și de rapiditatea angajaţilor, starea autovehiculului, dar și de gradul de aglomerare al traficului.
Însă, dacă rapiditatea angajaţilor și starea autovehiculelor sunt elemente care pot fi controlate, gradul de aglomerare al traficului reprezintă întotdeauna o variabilă pe care serviciile de prima urgenţă nu o pot previziona.”, se arată în justificarea parlamentarilor la proiectul depus în Parlament.
Află despre: Cresc amenzile în România. Se întâmplă din noiembrie, schimbarea majoră din Codul Rutier
Deputații anunță că se schimbă Codul Rutier în 2024
În mod concret, proiectul dorește completarea unor articole prezente în Codul Rutier, mai exact articolului 37, alineatul (1) al OUG 195 din 12 decembrie 2002, adăugându-se astfel obligativitatea șoferilor, în situația în care serviciile de primă urgență trebuie să ajungă la un accident, ”de a opri cât mai aproape de acostament în momentul trecerii autovehiculelor aparținând serviciului de ambulanță cu semnalele acustice și luminoase pomite”, precizează grupul de deputați care au depus acest proiect:
”Implementarea acestei modificări asigura îmbunătăţirea timpului în care serviciile de ambulanţă vor ajunge la cazurile de urgenţă, putând acţiona eficient chiar şi în condiţii de trafic îngreunat.
Această modificare nu ar aduce prejudicii statului român, ci, din contră, ar sprijini eficientizarea serviciilor publice.”, se mai precizează în expunerea de motive la baza proiectului, demers al deputatului Petrețchi Nicolae Miroslav, din partea Uniunii Ucrainenilor din România (UUR).
Citește despre: Noi schimbări în codul rutier. Șoferii români vor plăti amenzi usturătoare
În condiții de trafic normal proiectul ar putea funcționa
Deși intențiile sunt bune și onorabile, mai ales că vorbim de salvarea unor vieți omenești dintr-o astfel de situație, din păcate, condițiile actuale de trafic din marile orașe, inclusiv Capitală, unde numărul mașinilor personale a crescut extrem de mult, prevederile prin care se schimbă Codul Rutier în 2024 devin impracticabile, tocmai datorită celor enunțate anterior.
Conform celor mai recente date, din 6 noiembrie a.c., în România există aproximativ 8 milioane de mașini la o populație totală de 19 milioane de locuitori.
Află detalii: Noi schimbări în Codul Rutier. Greșeala care te poate lăsa fără mașină. De ce se confiscă autoturismele
Cele mai multe dintre aceste vehicule pot fi găsite în București, unde există 1.722.865 de locuitori și 1.256.122 de automobile, iar următoarele orașe, în funcție de numărul de mașini, sunt Cluj, Timiș, Constanța și Prahova. (vezi statistica în galerie)