Se schimbă certificatele de naştere, de căsătorie şi de deces. Cum vor arăta, ce au nou
Un document publicat de Ministerul de Interne pe 22 ianuarie 2024 vorbește despre schimbarea certificatelor de naştere, de căsătorie şi de deces. Nu doar cele emise începând din anul curent vor suferi modificări. Ce proiect au în vedere autoritățile române.
Certificatele de naştere, căsătorie şi deces vor fi schimbate
Digitalizarea reprezintă un subiect amplu discutat în prezent, pe măsură ce autoritățile politice fac tot felul de promisiuni privind demersul în cauză. Există multe beneficii ale acestei schimbări – majoritatea fiind cunoscute: eficiență sporită, colaborare ușoară cu autoritățile, accesibilitate și altele.
Potrivit informațiilor comunicate de autoritățile, cărțile de identitate urmează să fie emise în format electronic începând din anul 2024. Ele nu vor fi singurele care vor suferi modificări. Certificatele emise la naștere, căsătorie, divorț sau deces vor fi digitalizate, de asemenea.
Te-ar putea interesa și: Dispare dosarul cu șină, serviciile de stare civilă se mută pe internet. Cel mai nou efort de digitalizare a României, oficial
Data limită până la care trebuie implementat sistemul SIIEASC pentru digitalizarea documentelor
Astfel, cetățenii români vor putea intra mai repede în posesia documentelor specifice nașterii, căsătoriei sau decesului, prin implementarea unui nou sistem, anume SIIEASC (Sistem Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă).
Proiectul prin care se are în vedere implementarea sistemului SIIEASC este cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020. Termenul limită pentru implementarea lui este 24 septembrie 2024.
Așa vor economisi autoritățile, dar și cetățenii timp și bani
Prin implementarea SIIEASC (Sistem Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă), se urmăresc mai multe obiective, unul dintre ele fiind reducerea timpului necesar procesării informațiilor de stare civilă și a cheltuielilor de stocare pentru naștere, căsătorie, divorț și deces.
Creșterea gradului de interoperabilitate a sistemelor centrale și locale care prelucrează informații de stare civilă specifice serviciilor corelate cu cele 4 evenimente de viață primare și eliminarea redundanțelor informaționale sunt alte două motive pentru implementarea sistemului.
Te-ar putea interesa și: România se digitalizează încet, dar sigur. Ce servicii online vei putea accesa, cum te ajută
Documentele de stare civilă din ultimii 100 de ani vor fi digitalizate
Nu doar documentele specifice nașterii, căsătoriei, divorțului și decesului începând din 2024 vor fi digitalizate. Potrivit obiectivelor proiectului, digitalizarea va avea loc pentru documentele de stare civilă emise în ultimii 100 de ani, după cum arată un document al Ministerului de Interne.
Stocarea electronică și gestiunea arhivistică a documentelor digitizate, creșterea nivelului de colaborare și comunicare între comunitățile locale și instituțiile publice în problematica stării civile și punerea în aplicare a serviciilor G2C/G2G prin implementarea suportului necesar dezvoltării serviciilor electronice se numără, de asemenea, printre obiectivele autorităților.