Se mai dau teze în anul școlar 2019-2020? Ce se întâmplă cu materia care nu s-a predat anul acesta

de: Emanuela Pană
27 04. 2020

Școlile nu vor fi deschise pe durata anului în curs, potrivit ultimului anunț făcut de președintele Klaus Iohannis. În fața acestei situații, ministrul Educației a venit cu completarea potrivit căreia mediile vor fi încheiate cu două note, fără aportul tezelor, întrucât acestea nu vor fi susținute. Ce se va întâmpla cu materia care va rămâne nepredată, în paragrafele ce urmează.

Soluția găsită este încărcarea programei viitoare

Monica Anisie a mai transmis că materia aflată în programa obligatorie dar rămasă în afara predării din cauza închiderii școlilor în perioada stării de urgență va fi predată în anul următor, astfel încât elevii vor trebui să învețe și să fie verificați, la anul, din materia pentru mai bine de un an, situație care ar putea provoca încărcarea programului și eforturilor atât din partea profesorilor, cât și privind presiunea de pe umerii elevilor.

Ministerul Educaţiei va elabora ghiduri metodologice pentru fiecare disciplină, astfel încât unele conţinuturi care erau prevăzute pentru această perioadă să fie abordate în anul şcolar următor. Cu alte cuvinte, se recuperează materia neparcursă în această perioadă. Referitor la încheierea situaţiei şcolare, mediile vor fi încheiate cu minimum două calificative sau note, însă nu se vor mai susţine teze. Pentru situaţiile speciale, de exemplu în cazul în care un elev nu are două calificative sau note, Ministerul Educaţiei va comunica modalităţile de încheiere a situaţiei şcolare“, a mai comunicat Anisie. 

Se învață… cât se poate și… cine poate

În ciuda rămânerii școlilor în regim de închidere, predarea lecțiilor și orele de evaluare se vor desfășura în continuare în perimetrul digital, iar în cazul în care acest lucru nu este posibil, ministrul promite „sprijin“ din partea autorităților locale de resort.

Anisie: Nu se vor da teze anul acesta.

„Pentru elevii care nu au acces la tehnologie, unităţile de învăţământ şi inspectoratele şcolare vor oferi sprijin. Acestea vor transmite elevilor resurse de învăţare şi sarcini de lucru“, a declarat ministrul Educației.

Nu primim însă concret date despre ce înseamnă acest „sprijin“ și despre cum vor putea învăța elevii care nu posedă resurse digitale și care sunt, după cum au arătat-o statisticile, într-un număr semnificativ.