Schimbări uriașe în magazine! Ce se întâmplă cu cantitatea de produse pe care românii o pot cumpăra
Pentru că tot mai mulți români cumpără cantități uriașe de alimente, Consiliul Concurenței atrage atenția asupra consecințelor pe care acest tip de comportament îl poate avea la nivel național.
Magazinele au dreptul de a limita cantitatea produselor cumpărate de un client
Ca măsură de precauție, Consiliul Concurenței le permite comercianților să limiteze cantitatea de produse vândute unei persoane, pe un bon, ba chiar mai mult, se permite maximizarea prețurilor la raft. Aceste măsuri au fost adoptate în urma comportamentului consumatorilor de a face cumpărături fără limită, în detrimentul altor semeni.
”Pentru a reduce riscul de speculă și pentru a permite mai multor consumatori să se aprovizioneze, comercianţii pot limita cantităţile de produse esenţiale achiziţionate de o singură persoană/pe un singur bon și își pot modifica programul de funcționare. De asemenea, în vederea creşterii eficienţei aprovizionării cu produse de bază şi asigurării unei distribuții echilibrate a acestora, companiile își pot coordona atât transporturile de marfă și livrările la domiciliu pentru consumatorii cu grad mare de risc.”
Supraprețurile din mediul online ar putea fi stopate
Nu puțini dintre noi au observat o creștere nejustificată a multor produse, inclusiv pe magazinele online, ceea ce reprezintă un fapt ilegal, care potrivit comunicatului trimis de Consiliul Concurenței, ar putea fi stopat:
“În același timp, producătorii pot stabili prețuri maxime pentru produsele lor, ceea ce ar putea limita creșterea nejustificată a prețurilor la nivelul distribuției. Platformele de comercializare online pot monitoriza variaţiile preţurilor produselor esenţiale și pot adopta o politică de limitare a creșterilor nejustificate ale acestora sau pot suspenda vânzarea anumitor produse dacă există suspiciuni de abuz”.
De asemenea, reprezentanții Consiliului Concureței atenționează toți cetățenii despre legalitatea tuturor acestor schimbări care pot avea loc cât de curând în magazinele din România: „Reamintim că aceste recomandări se înscriu în Politica comună, adoptată de Comisia Europeană şi autorităţile naţionale de concurenţă, privind aplicarea regulilor de concurenţă în timpul crizei provocate de Coronavirus. Cu toate acestea, autoritatea de concurenţă atrage atenţia că nu trebuie folosită această situaţie de criză pentru a creşte preţurile fără o justificare obiectivă, pentru a face schimb de informaţii sensibile (preţurile practicate, politica comercială etc), pentru a exclude concurenţi de pe piaţă sau pentru a abuza de poziţia dominantă”.