Schimbări majore la TVR. Se întâmplă pentru prima dată în ultimii 20 de ani
Klaus Iohannis a promulgat o nouă lege care anunță schimbări majore legate de publicitate în noua lege a audiovizualului. Prin urmare, TVR ar putea întrerupe emisiunile cu reclame, pentru prima dată în 20 de ani. Ce alte modificări vor mai fi aduse?
Schimbări majore după 20 de ani
O altă modificare importantă face referire la durata calupurilor, adică nu va mai fi limită pe oră, ci pe interval de zi. Totodată, pauzele publicitare de la posturile TV pot fi mai lungi decât până acum, însă cu anumite condiții.
Noua Lege a audiovizualului interzice publicitatea în interiorul programelor, schimbarea venind după 20 de ani în care canalele TVR aveau voie sa dea publicitate doar între programe.
Cu noua lege, televiziunea publică are dreptul la mai multă publicitate. TVR putea da doar opt minute de publicitate pe oră, timp de 20 de ani, și acelea între ore. De acum, postul de televiziune va putea da zece minute de publicitate.
Mai mult de atât, o altă schimbare importantă are în vedere lungimea pauzelor de publicitate. Acestea nu vor fi limitate la cel mult 12 minute pe oră, în cazul posturilor comerciale, și 10 minute, la TVR. Cu toate acestea, există un calcul pe intervale de ore.
În intervalul orar 06:00-18:00, numărul minutelor de publicitate nu poate depăși 20% din timpul total de reclamă. În cel de-al doilea interval, se aplică aceleași reguli pentru zona de Prime Time, adică 18:00 – 24:00.
Alte modificări aduse de noua Lege
Până acum, ONG-urile care derulau diferite campanii sociale veneau la CNA pentru a obține o recomandare. Cu ajutorul acesteia, compania era dată gratuit la TV. Ei bine, cu noua lege, CNA nu mai emite astfel de recomandări, iar decizia de a difuza campaniile ține doar de posturile TV.
„Este interzisă emiterea recomandării cu privire la difuzarea în regim de anunţ de interes public a spoturilor informative radio — TV.”
De asemenea, legea veche interzicea publicitatea la țigări, diferite produse din tutun și sponsorizările din partea unor astfel de companii. De acum, nou lege extinde interdicția și la țigările electronice.
„Orice formă de comunicare comercială audiovizuală pentru ţigări şi alte produse din tutun, precum şi pentru ţigarete electronice şi flacoane de reumplere este interzisă”, spune noua Lege a audiovizualului.
Citește și: Surpriza pe care a avut-o Ștefan Bănică jr. la TVR. A făcut totul public FOTO