Schimbarea majoră la Digi, Orange sau Vodafone. Clienții vor fi cei mai fericiți
O schimbare majoră este pe cale să fie aplicată la Digi, Orange și Vodafone, iar cei care se vor bucura de efectele sale vor fi clienții. Află, din rândurile de mai jos, despre ce este vorba.
Schimbarea majoră la Digi, Orange sau Vodafone
În ultimii ani, telefonul mobil a devenit un accesoriu aproape nelipsit din buzunarul sau geanta românilor. O problemă cu care se confruntă mulți apare în momentul în care decid să schimbe furnizorul de servicii de telecomunicații: pierderea numărului de telefon.
Acest lucru este pe cale să se schimbe. Clienții vor putea să își păstreze numărul când aleg un alt furnizor, nu doar la portare, ci și când aceștia denunță unilateral contractul sau aleg chiar să nu îl mai respecte.
În prezent, legislația prevede că furnizorii sunt obligați să asigure utilizatorilor finali cărora li s-au asignat numere din Planul național de numerotație posibilitatea de a-și păstra, la cerere, aceste numere în cazul în care își schimbă furnizorul serviciului, astfel:
- la un anumit punct peografic, în cazul numerelor geografice;
- la orice punct geografic, în cazul numerelor nongeografice.
În acest moment, clienții își pot păstra numerele în cazul schimbării operatorului de telefonie și într-o perioadă de cel puțin o lună de când au solicitat rezilierea contractului de servicii.
Te-ar putea interesa și: Românii care pot primi 500 de lei de la Digi RCS-RDS. Oferta de care orice client trebuie să ştie
Ce trebuie să știe clienții
Potrivit art. 1516 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul Civil, rezilierea contractuală se definește ca sancțiune civilă pe care creditorul o poate alege ca urmare a nerespectării obligațiilor de către debitor și constă în desființarea contractului, notează Profit.
„Drept urmare, dispozițiile actuale (…) sunt restrictive, în sensul că sunt aplicabile numai în caz de neexecutare culpabilă a contractului de către furnizorul de servicii de comunicații electronice, nu în general, pentru cazurile de denunțare unilaterală la inițiativa utilizatorului final”, este argumentul.
Astfel, păstrarea numerelor „se va aplica și într-o perioadă de cel puțin o lună de la data încetării, la inițiativa utilizatorului final, a contractului de furnizare a serviciilor de comunicații, cu excepția situației în care utilizatorul final a renunțat, în mod expres si individual, la acest drept”.
„Se urmărește să remedieze această deficiență a textului legal actual, noile prevederi urmând a fi aplicabile oricărei situații în care contractul de servicii de comunicații electronice încetează la inițiativa utilizatorului, nu numai în cazurile rezilierii contractului de către utilizator cauzată de neexecutarea obligațiilor contractuale de către furnizor”, este explicat, notează sursa citată.
Te-ar putea interesa și: A tastat 9090 pe telefonul mobil şi a descoperit cel mai tare truc. Codul secret e foarte util, doar specialiştii îl folosesc