Schimbare radicală pe Facebook și Instagram. Toți utilizatorii vor avea parte de o surpriză

de: Ștefan R. Apostol
27 05. 2021

Gigantul Facebook, care deține și Instagram, propune noi modificări pentru userii săi. Modificările vor fi implementate pe cele două aplicații în cel mai scurt timp. Facebook și Instagram vor permite utilizatorilor să ascundă aprecierile din postările lor. În același timp gigantul anunță măsuri împotriva utilizatorilor care împart în mod repetat informații fake news.

Măsuri împotriva utilizatorilor care publică în mod repetat dezinformarea

Gigantul Facebook a declarat miercuri că va lua măsuri „mai puternice” împotriva persoanelor care publică în mod repetat dezinformarea pe platformă. Va reduce distribuția tuturor postărilor din fluxul său de știri dintr-un cont de utilizator dacă partajează frecvent conținut care a fost marcat ca fals.

Verificarea conținutului se va face de partenerii de verificare ai companie. Anunțul a fost făcut de gigantul social media într-o postare pe blogul oficial. Oficialii au mai a adăugat că au lansat și modalități de a informa oamenii dacă interacționează cu conținut care a fost evaluat de un verificator de date.

Afirmațiile și conspirațiile false au proliferat pe platformele de socializare, inclusiv pe Facebook și Twitter, în timpul pandemiei COVID-19.

„Fie că este vorba de conținut fals sau înșelător despre COVID-19 și vaccinuri, schimbări climatice, alegeri sau alte subiecte, ne asigurăm că mai puțini oameni vor vedea dezinformări în aplicațiile noastre.”, a spus compania într-un comunicat.

La începutul acestui an, Facebook a declarat că a preluat 1,3 miliarde de conturi false între octombrie și decembrie.

Acest lucru se întâmpla înainte de o inspecție efectuată de Comitetul Camerei SUA pentru Energie și Comerț asupra modului în care platformele tehnologice abordează dezinformarea.

Facebook și Instagram vor permite utilizatorilor să ascundă aprecierile în postări

Aplicația Facebook de partajare a fotografiilor Instagram lansează o opțiune pentru utilizatori la nivel global. Opțiunea se referă la posibilitatea de a se ascunde aprecierile în postări.

Schimbarea se va lansa în curând pe Facebook, după ani de teste axate pe diminuarea presiunii de utilizare a serviciilor lor.

”Utilizatorii Instagram vor putea să-și  ascundă aprecierile pe toate postările din feedul lor și pe propriile lor postări.

Ambele opțiuni vor fi disponibile pe Facebook în următoarele săptămâni.”, a declarat șwful Instagram pe blog miercuri, conform Reuters.

Instagram a testat recent, oferind unui număr mic de utilizatori globali opțiunea. Compania a declarat că unii utilizatori au găsit-o benefică, în timp ce alți utilizatori au fost deranjați de această opțiune.

Noile funcții au divizat creatorii de conținut

Șeful Instagram, Adam Mosseri, a declarat că scopul este să ofere oamenilor control asupra experiențelor lor din aplicație.

El a spus că testele platformei privind ascunderea aprecierilor nu au arătat schimbări speciale în bunăstarea psihologică a utilizatorilor, dar au polarizat opinia utilizatorilor.

”Aprecierile sunt în formă de inimă pe Instagram și denotate printr-un thumb-up pe Facebook. Acestea pot fi folosite pentru a măsura popularitatea postărilor.

Atât personal pentru utilizatori, cât și profesional de către creatorii și companiile de social media.”, a declarat Adam Mosseri,șeful Instagram.

Mosseri a spus că nu se așteaptă să vadă o schimbare semnificativă în implicarea utilizatorilor. Șeful Instagram a mai declarat că userii care realizează conținut pe serviciu au fost împărțiți în reacții, dar au existat îngrijorări din partea unor creatori mai puțin stabili.

Instagram s-a confruntat recent cu probleme în ceea ce privește planurile sale de a construi o versiune a aplicației pentru copiii cu vârsta sub 13 ani.

Acest lucru vine după ce avocații generali din 44 de state americane au cerut ca Facebook să abandoneze planul.

Setarea implicită va fi pentru activarea aprecierilor. Mosseri a mai spus că Instagram va testa dacă va ascunde în mod implicit numărul de like-uri pentru utilizatorii cu vârsta sub 18 ani.