Schimbare radicală la Renault. Ce se întâmplă, de azi, cu mașinile Dacia Sandero
Dacă până caum era la nivelul de zvon, acum este deja confirmată de Renault. Producția Dacia Sandero se mută de la Mioveni în Maroc, în cele două fabrici. Producția modelului va fi preluată de fabrica din Casablanca și cea din Tanger.
Schimbare radicală la Renault
Renault a confirmat informațiile potrivit cărora producția modelului Sandero de la Dacia va fi mutată de la Mioveni la uzina din Maroc. Știrile sunt surprinzătoare și provocatoare de gândire. În primul rând, pentru că în martie Renault anunța oprirea producției la uzinele din Maroc. Decizia venea ca răspuns la focarul de coronavirus, adăugând fabricile sale de asamblare din Maroc și o instalație de propulsie în Portugalia.
Oficialii grupului anunțau că activitățile industriale vor fi oprite temporar în Maroc, unde Renault are două fabrici de asamblare cu o capacitate de 400.000 de vehicule anual, din cauza efectelor focarului de coronavirus. Marocul raporta la acel moment 44 de cazuri de virus, cu două decese.
Ce se întâmplă, de azi, cu mașinile Dacia Sandero
Acum, vine această veste, confirmată și de Mark Suss, responsabil de marca autohtonă. La nivel Renault, există câteva schimbări de strategie care implică și Dacia direct. Francezii au confirmat că modelul Sandero nu va mai fi fabricat în Mioveni, ci în Maroc, la cele două fabrici. Uzina Dacia din Mioveni va produce modele cu valoare adăugată mai mare și Dacia Logan. Așa cum au declarat de multe ori, Logan este cea mai vândută mașină din România.
Prin această decizie Renault intenționează să își dubleze producția anuală de mașini Logan și Sandero în Casablanca, Maroc, până în 2022. Creșterea va mări producția la fabrica Renault SOMACA la 160.000 de unități, relatează agenția de știri din statul Maroc MAP. Renault are, de asemenea, capacitatea de a construi până la 340.000 de vehicule pe an în Tanger.
Producția de mașini la prima fabrică marocană, va începe anul viitor. Și se bazează foarte mult pe deschiderea noii fabrici din Kenitra. Această facilitate va începe cu capacitatea anuală de a produce 90.000 de unități, dar își propune să crească producția la 200.000 de vehicule până în 2020.
Obiectivul statului Maroc este extinderea capacității și veniturilor anuale globale ale industriei auto la 1 milion de unități. DIn punct de vedere al veniturilor, guvernanții vor să crească la 200 de milioane de dirhami, 30 miliarde de dolari, până în 2025.