Schimbare majoră pentru bugetarii din România. Ce beneficiu au după un an de pandemie
Nouă veste pentru bugetarii din România! S-a anunțat o schimbare majoră pentru categoria aceasta de angajați. Care este beneficiul după un an de la izbucnirea pandemiei? Iată mai multe detalii!
Schimbare pentru bugetari! Ce beneficiu au după un an de pandemie?
A trecut puțin peste un an de la izbucnirea pandemiei, puțin peste un an din momentul în care trei sferturi din angajați spun că au fost cel puțin la fel de productivi lucrând de acasă. Datele arată că șase din 10 români care lucrează în sistemul public susțin că pandemia a construit la digitalizarea instituției care lucrează.
Un studiu realizat de către Zitec relevă rezultatele studiului național Regista. Mai exact, este vorba despre studiul numit „Noua realitate a lucrurilui de acasă”. Acesta și-a propus să afle evoluția adaptării instutițiilor publice lucrurului de acasă, arată Mediafax. Datele rezultate arată astfel:
comunicarea cu echipa (37%)
-singurătatea (26%)
-lipsa spațiului sau a mobilierului adecvat (25%)
-27% dintre respondenți spun că nu au folosit nicio aplicație pentru a organiza videoconferințe cu echipa
-67% nu folosesc semnatura electronică
Ce a implicat trecerea la un mod de lucru de acasă?
Din totalul respondenților, aproximativ 70% nu au mai lucrat niciodată de acasă înainte de pandemie. Aproape 55% au lucrat exclusiv de acasă, 20% au lucrat parțial de acasă și parțial de la birou, timp în care 25% din participanții la studiu au continuat să lucreze exclusiv de la birou. De asemenea, 20% din respondenți au lucrat de la distanță și în Starea de Urgență și continuă și la acest moment să lucreze de acasă.
„Peste două treimi din angajații instituțiilor publice au trecut pentru prima dată în martie anul trecut la un mod de lucru de acasă, ceea ce a implicat multe schimbări, de cele mai multe ori nu tocmai facile pe fondul gradului de digitalizare foarte scăzut. Fiind o soluție cloud, utilizatorii Regista au putut să își continue activitatea cu succes și în siguranță, indiferent de unde au lucrat. Rezultatele acestui studiu ne-au ajutat să înțelegem mai bine particularitățile lucrului de acasă pentru instituțiile publice și să creăm soluții mai bune pentru eficientizarea telemuncii”
Alexandru Lăpușan, CEO și cofondator Zitec
- Scopul aplicației Zitec: ce-și propune?
Rolul aplicației Zitec este să automatizeze și să eficientizeze activitățile din instituțiile locale, guvernamentale și din companii, prin modulele de registratură electronică, managemantul documentelor și e-Guvernare. Se facilitează astfel o comunicare optimă între departamentele unei instituții, dar și între funcționari și cetățeni în scopul unei mai rapide rezolvări a solicitărilor primite.