Schimbare la Sistemul de Garanție-Returnare. Ce vor putea face românii pentru a recupera garanția de 50 de bani dacă aparatele nu funcționează

de: Violeta Badea
26 08. 2024

Românii care întâmpină probleme în recuperarea garanției de 50 de bani pentru ambalajele returnate au acum o soluție rapidă și eficientă. Ministerul Mediului a introdus un nou mecanism de comunicare prin WhatsApp, unde cetățenii și magazinele pot raporta direct disfuncționalitățile din Sistemul Garanție-Returnare (SGR). Inițiativa vine în sprijinul celor care se confruntă cu dificultăți în recuperarea garanției, oferindu-le posibilitatea de a face plângeri și sugestii direct către autorități.

Noua metodă de raportare prin WhatsApp

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a anunțat recent că cetățenii și reprezentanții magazinelor pot transmite reclamații și observații despre funcționarea SGR prin intermediul aplicației WhatsApp, la numărul de telefon 0726.715.142.

Acest număr, denumit și ”Hotline”, este dedicat celor care întâmpină probleme precum refuzul comercianților de a returna garanția sau nefuncționarea aparatelor de returnare a ambalajelor (RVM).

”Orice cetățean și chiar și magazinele au dreptul și au posibilitatea, prin intermediul aplicației WhatsApp, să ne aducă la cunoștință nouă, celor de la Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, disfuncționalități ale sistemului”, a explicat oficialul în cadrul unei postări video.

Această inițiativă este menită să îmbunătățească și să eficientizeze sistemul, astfel încât procesul de returnare a garanției să fie cât mai simplu și accesibil pentru toți.

Monitorizare în timp real de către Minister

Un aspect inedit al acestui nou sistem de raportare este implicarea directă a ministrului Mircea Fechet, care a solicitat colegilor săi să-i instaleze un terminal WhatsApp în birou, pentru a monitoriza personal fluxul de reclamații și soluționarea acestora.

”Văd că acest număr de telefon, dacă mă uit la numărul de mesaje, e din ce în ce mai popular și încurajez pe toată lumea să-l folosească”, a declarat Fechet.

Prin această măsură, autoritățile doresc să asigure transparență și rapiditate în remedierea problemelor apărute în sistemul SGR, oferindu-le cetățenilor încredere că feedback-ul lor este auzit și că se vor lua măsuri concrete pentru îmbunătățirea serviciilor.

Citește și Cum poţi primi bani în loc de voucher pe sticlele reciclate. Românii, deranjaţi de Sistemul de Garanție Returnare!

Progrese semnificative în colectarea ambalajelor

În ciuda unor disfuncționalități, Sistemul de Garanție-Returnare a înregistrat deja succese notabile. Peste 1,3 miliarde de ambalaje au fost colectate până acum prin acest sistem, contribuind la un mediu mai curat și la dezvoltarea capacităților de reciclare din România.

Ministrul Mediului a subliniat importanța acestui sistem în reducerea deșeurilor din natură și a promis că se vor continua eforturile pentru îmbunătățirea funcționării sale.

”Dincolo de toate aceste vești bune, mă simt obligat să admit că sistemul încă are anumite disfuncționalități pe care suntem obligați să le remediem”, a recunoscut Mircea Fechet.

Astfel, prin noua metodă de raportare și implicarea activă a autorităților, se speră că toate aceste probleme vor fi soluționate cât mai curând, oferind cetățenilor un serviciu de calitate.

Citește și Ce trebuie să scrie pe sticlele de plastic pentru a primi cei 50 de bani înapoi. Magazinele Kaufland, pregătite pentru Sistemul Garanție-Returnare!