S-a aflat secretul! De ce evită Lidl o anumită zonă geografică din România. Nu e niciun magazin acolo!

S-a aflat secretul! De ce evită Lidl o anumită zonă geografică din România. Nu e niciun magazin acolo!
Lidl mai puțin prezent în sudul țării, dar există o explicație

Un alt gigant pe piața de retail din România este Lidl. la concurență directă cu Penny și Profi, Lidl România și-a exstins lanțurile de magazine în toată țara. Lidl și Kaufland, cei doi giganți, aparțin de aceeași companie. Cu toate astea în anumite zone Lidl nu a dorit să fie prezent. Motivul l-am aflat de curând și vi-l propunem spre citire.

Lidl face investiții de miliarde de euro în România

Lanțul Lidl ar putea deveni cel mai mare comerciant cu amănuntul din România, potrivit CEO-ului Frank Wagner. În februarie 2020 a înregistrat o cifră de afaceri de peste 2,08 miliarde de euro. Cifra a fost în creștere cu 28% față de anul precedent.

Kaufland și Lidl, ambele fac parte din grupul german Schwarz. Aveau planificate investiții combinate de peste 0,5 miliarde de euro în 2020. Lidl a investit peste 200 de milioane de euro pentru a-și dezvolta rețeaua anul trecut. Liderul de piață Kaufland a avut un buget de investiții de 300 de milioane de euro în 2020. Dacă e să comparăm, a fost cel mai mare până acum.

De cealaltă parte, concurentul direct, Profi rulează în principal magazine cu format mai mic. În 2021 și-a continuat adugarea unui număr mare de magazine în rețea.

Lanțul german mai puțin prezent în sudul țării

Partea interesantă în această concurență este că Lidl în anumite zone din țară, nu are niciun magazin prezent. De cealaltă parte Profi și-a extins rețeaua în zone unde Lidl nu este prezent. Situația, aparent ciudată, are o explicație logică și economică.

Dacă facem o comparație între prețurile oferite de Lidl și contracandidatul Profi, vom vedea diferențe mari. Deși gigantul german are politica de discount bine pusă la punct, are prețuri mult mai mari la rafturi. De cealaltă parte, Profi a reușit să-și mențină prețurile mici, în raport cu concurența, și asta l-a făcut mai ofertant în zonele sărace.

Așa se face că, de exemplu în orașe ca Alexandria, Zimnicea, Turnu Măgurele, preponderent găsim magazine Profi și Penny. Lidl nu s-a grăbit să intre pe piața din zonă, tocmai din considerente economice.

Puterea de cumpărare, cel puțin în aceste orașe, este una foarte mică, iar Profi este lanțul de magazine ofertante pentru buzunarele mai sărace din sudul țării. O analiză amănunțită arată că aici lumea e mai săracă și nu are suficientă putere de cumpărare. Plus de asta, agricultura este în floare în zonă și lumea nu face atât de multe cumpărături. Producția de lapte sau brânzeturi din zonă, de exemplu, este una înfloritoare. 

Reamintim că în 2011, grupul Rewe anunța vânzarea rețelei de magazine Penny către retailerul român Profi.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI